ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحصیل زبان در دانشگاه های ایران

تاریخ انتشار: 

تحصیل زبان در دانشگاه های ایران

در این صفحه فهرست کامل تمامی رشته‌ها در مقاطع مختلف برای تحصیل زبان در دانشگاه های ایران را ملاحظه می‌کنید. این فهرست به طور مدام همزمان با آخرین تغییرات اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بروزرسانی خواهد شد.

آخرین بروزسانی: آذر ۱۴۰۱


 

انواع دانشگاه‌های ایران

برای تحصیل زبان در دانشگاه های ایران امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه‌ها بسته به نوع مقطع به شکل زیر وجود دارد:

  • دولتی (روزانه – نوبت دوم)
  • دولتی (پردیس خودگردان)
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه پیام نور
  • غیردولتی – غیر انتفاعی
  • جامع علمی کاربردی

مقاطع مختلف رشته زبان

در ایران و بر اساس قانون، دانش آموزان بایستی از دوره اول مقطع متوسطه تا پایان دوره دوم مقطع متوسطه یعنی کلاسهای هفتم تا دوازدهم زبان انگلیسی را در مدارس فرا بگیرند. درس زبان انگلیسی دانش آموزان یکی از دروسی است که بر اساس آخرین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و به شیوه تاثیر در معدل به طور مستقیم در ادامه تحصیل دانش آموزان نقش دارد.

در مرحله ورود به دانشگاه نیز، دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف زیر و بر اساس آخرین تغییرات اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه زبانهای خارجی اقدام به تحصیل نمایند.

  • کاردانی ناپیوسته
  • کارشناسی ناپیوسته
  • کارشناسی پیوسته
  • کارشناسی ارشد ناپیوسته
  • دکتری تخصصی (Ph.D)

زبان در مقطع کارشناسی پیوسته

در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها که از طریق کنکور سراسری امکان ثبت نام و شرکت در آن وجود دارد، داوطلبان می‌توانند در زبانهای زیر اقدام به تحصیل نمایند:

زبانهای قابل تحصیل در گروه آزمایشی زبانهای خارجی کنکور سراسری

مقاله مرتبط:

کنکور سراسری زبانهای خارجی


زبان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تنها به شکل ناپیوسته در ایران مقدور است. در گروه زبانهای خارجی امکان انتخاب رشته به شکل کارشناسی ارشد پیوسته از طریق کنکور سراسری وجود نداشته و در گروه زبان رشته ای وجود ندارد. زبانهای قابل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در نمودار زیر نمایش داده شده است.

زبانهای قابل تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران

مقاله مرتبط:

کارشناسی ارشد زبانهای خارجی

همانطور که ملاحظه می‌شود، برخی زبانهای موجود در مقطع کارشناسی، دیگر در مقطع کارشناسی ارشد امکان ادامه تحصیل ندارند؛ بنابراین داوطلبان بایستی پیش از تحصیل در مقطع کارشناسی نسبت به این موضوع دقت کافی را داشته باشند.


زبان در مقطع دکتری تخصصی

در حال حاضر، مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) بالاترین درجه تحصیلی در دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود. در مجموعه زبانهای خارجی نیز امکان تحصیلات تکمیلی تا این درجه نیز پیش بینی شده است. در نمودار زیر زبانهایی را که در این مقطع قابل تحصیل هستند ملاحظه می‌کنید. توجه داشته باشید باز هم تعداد این زبانها به نسبت مقطع کارشناسی ارشد کمتر هستند.

زبانهای قابل تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایران

مقاله مرتبط:

دکتری تخصصی زبانهای خارجی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات