ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نتایج آزمون آیلتس

تاریخ انتشار: 

نتایج آزمون آیلتس

در این نوشته به بیان جزئیات مربوط به اعلام نتایج آزمون آیلتس در هر سه شیوه کاغذی، آیلتس کامپیوتری و آیلتس آنلاین خواهیم پرداخت.


آزمون کاغذی و کامپیوتری

  • نتایج  آزمون کاغذی آیلتس ۱۳ روز پس از آزمون برگزاری منتشر می شود.
  • نتایج آیلتس کامپیوتری ۳ تا ۵ روز پس از آزمون شما در دسترس خواهد بود.

آیلتس آنلاین

اگر در آیلتس آنلاین شرکت کرده باشید، فرم گزارش آزمون خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. نتایج شما ۳ تا ۶ روز پس از جلسه امتحان در دسترس خواهد بود.

UKVI و Life Skills

  • آیلتس برای UKVI و نتایج آزمون Life Skills نیز ۱۳ روز پس از برگزاری جلسه امتحان در دسترس خواهد بود.
  • نتایج آزمون IELTS Life Skills هفت روز پس از آزمون شما در دسترس خواهد بود.

اگر آزمون آیلتس خود را در یک مرکز آزمون داده باشید، یک نسخه از فرم گزارش آزمون را نیز دریافت خواهید کرد، یا در صورت درخواست برای مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دو نسخه از آن را به شما ارائه می‌کنند. می توانید ترتیبی دهید که مرکز آزمون شما این گزارش را برای شما پست کند، یا می آن را شخصا تحویل بگیرید.


دریافت آنلاین نتایج

نتایج شما به مدت ۲۸ روز برای مشاهده آنلاین در دسترس خواهد بود. (این گزارش نباید به عنوان تأیید رسمی عملکرد شما استفاده شود).

شرکت کنندگان در آزمونی که از طریق شورای بریتانیا (British Counsil) ثبت نام کرده اند، یک ایمیل با لینکی برای مشاهده نمرات آیلتس خود دریافت خواهند کرد.

شرکت کنندگان آزمونی که از طریق IDP (آیلتس استرالیا) ثبت نام کرده اند، می توانند به نتایج آیلتس خود در حساب IDP دسترسی داشته باشند.

شرکت کنندگان در آزمونی که از طریق آیلتس ایالات متحده ثبت نام کرده اند، یک ایمیل با لینکی برای مشاهده نمرات آزمون خود در حساب آیلتس ایالات متحده آمریکا دریافت خواهند کرد.

برای دسترسی به نتایج آنلاین خود به پاسپورت یا شماره شناسایی (همان شماره ای که هنگام ثبت نام در آزمون استفاده کردید) و شماره داوطلبی خود نیاز دارید. اگر سوال یا مشکلی دارید، با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.


ارسال نتایج به مقصد

شما می توانید درخواست ارسال نتایج آیلتس را به حداکثر پنج سازمان موردنیاز خود به شکل رایگان تقاضا کنید. نتایج را می توان با هزینه اندک بیشتری به سازمان های دیگر ارسال کرد. این درخواست را باید با مرکز آزمون خود مطرح کنید. اگر مرکز آزمون شما بسته شده است، می توانید با پر کردن فرم درخواست برای TRF های اضافی (از مراکز آزمون بسته) درخواست کنید که نتایج آیلتس به سازمان های دیگر ارسال شود. این سرویس تا دو سال از تاریخ آزمون شما در دسترس است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریافت نمرات آیلتس و نحوه ارسال نتایج به سازمان‌های شناسایی آیلتس در ایالات متحده، لطفاً از صفحه نتایج برای شرکت‌کنندگان در آزمون ایالات متحده دیدن کنید.

نتایج آیلتس آنلاین در قالب الکترونیکی ارائه می شود و می توانید نتایج آیلتس خود را به هر تعداد سازمانی که می خواهید بدون هزینه اضافی ارسال کنید.


اعتراض به نمره

اگر از نتیجه خود راضی نیستید، می توانید از طریق سرویسی به نام استعلام نتایج (EOR) درخواست بررسی امتیاز(های) خود را بدهید.

در طول فرآیند بررسی:

بخش‌های آزمون توسط ممتحنان، که از نمرات اصلی اعطا شده برای هر بخش آزمون (گوش دادن، خواندن، نوشتن یا صحبت کردن) آگاه نیستند، دوباره تصحیح خواهد شد؛ سپس مرکز آزمون شما از نتیجه جدید مطلع می‌شود و اگر نمره شما تغییر کرده باشد، یک فرم گزارش جدید (TRF) صادر می‌کند.
نتیجه EOR شما طی ۲ تا ۲۱ روز در دسترس خواهد بود، بسته به عوامل متعددی از جمله تعداد بخش‌های درخواست شده برای تصحیح مجدد. اگر پس از ۲۱ روز پاسخی دریافت نکردید، لطفا با مرکز آزمون یا شرکای آیلتس تماس بگیرید.

داوطلب بایستی هزینه بررسی مجدد نتایج را بپردازد، که در صورت تغییر امتیاز شما، این مبلغ به طور کامل مسترد خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.


افزودن نمره به پروفایل لینکدین

نمره آیلتس خود را به LinkedIn اضافه کنید. نمره آیلتس شما یک شاخص قابل اعتماد از مهارت های زبانی است که می توانید با افتخار به کارفرمایان بالقوه در سراسر جهان آن را نشان دهید. با افزودن نمره آیلتس خود به نمایه لینکدین از دیگران متمایز خواهید شد. چند دلیل برای انجام این کار وجود دارد:

💡 می توانید به کارفرمایان نشان دهید که در مورد اعتمادترین آزمون جهان شرکت کرده اید.

💡 امتیاز شما نشان‌دهنده دقیق توانایی شما برای برقراری ارتباط در جایی است که انگلیسی زبان مادری است.

💡 وقتی نمره آیلتس خود را به نمایه خود اضافه می‌کنید، در فید لینکدین شما پست می‌شود تا همه مخاطبان شما بتوانند دستاورد شما را ببینند.

💡 با داشتن یک نمایه کامل لینکدین، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط کارفرمایان کشف شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات