ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزوده شدن زبان پشتو به مترجم گوگل

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۳:۴۱

خبر افزوده شدن زبان پشتو به مترجم گوگل در روزهای گذشته در شبکه های خبری دست به دست می شود. پشتو زبانی است که به طور وسیع در کشورهای افغانستان، ایران و پاکستان تکلم می شود. مترجم گوگل مجاب شد تا این زبان هندواروپایی را به زبان های مترجم خود اضافه نماید و خدمات ترجمه آن را ارائه کند.

زبان پشتو

از این پس ۴۳ میلیون گویشور پشتو در کشورهای افغانستان،ایران و پاکستان می توانند متون مورد نظر خود از پشتو به انگلیسی یا از انگلیسی پشتو را ترجمه نمایند. استفاده مترجم گوگل و ترجمه بیش از ۱۰۰ زبان توسط این ماشین ترجمه نشان از توسعه روزافزون ماشین های ترجمه در سراسر جهان می باشد.

طی اعلام گوگل، استفاده از ساختارهای کامپیوتری و ماشینی کردن ترجمه، استفاده از کمک گویشوران و سایر بخش های دیگر گوگل را در راه توسعه ترجمه و افزودن به زبان های خود توانمند ساخته است.

پشتو نیز که زبان رسمی کشور افغانستان و ۴۰ میلیون گویشور در این کشور دارد به مترجم گوگل Google Translate اضافه گردیده است. در کشور افغانستان اقوام مختلف افغان دارد زبانها و گویش های متفاوتی هستند که پشتو یکی از اصلی ترین زبانهای ایشان است.

البته لازم به توضیح است که به این زبان، پختو نیز اطلاق می کنند. کشورهای افغانستان و پاکستان نیز گویشوران فراوانی در این شاخه زبانی دارند. در کشور ایران نیز در روز جهانی زبان مادری بیش از ۵۰۰ هزار گویشور پشتو، این زبان را گرامی می دارند. برخی از ادبای پشتو زبان اعتقاد دارند که آثار ادبی آن قدمتی ۱۲۰۰ ساله داشته و متونی از قرن دوم هجری به این زبان وجود دارد. طبیعتاً حضور افغان های فراوان و گسترش حضور این افراد در سراسر جهان از دلایل دیگری بوده که گوگل را مجاب به افزودن آن کرده است.

خبر تکمیلی این عنوان خبری را در بخش زیر مطالعه فرمایید.

http://aa.com.tr/en/world/google-translate-to-bring-pashto-language-into-digital-age/526045

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 2,00 out of 5)

نظرات