ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت نام لاتاری آمریکا

تاریخ انتشار: 

ثبت نام لاتاری آمریکا

دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا امکان ثبت نام لاتاری آمریکا را فعال نموده است. هموطنان متقاضی داخل و خارج کشور می‌توانند با استفاده از راهنمای زیر نسبت به نام نویسی در این قرعه کشی اقدام کنند.

در صورت تمایل، بجای مطالعه متن، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 


لاتاری آمریکا چیست؟

برنامه تنوع نژادی ایالات متحده آمریکا که با نام لاتاری شناخته می‌شود، برنامه‌ای الزام آور و قانونی در این کشور است که امکان حضور سالیانه ۵۵۰۰۰ هزار از اتباع کشورهایی که حضور کمتری در ایالات متحده آمریکا دارند را فراهم می‌کنند. متقاضیان سراسر جهان پس از ثبت نام و در صورت پذیرفته شدن امکان دریافت گرین کارت (Green Card) ورود به ایالات متحده آمریکا را خواهند داشت.

به عبارت ساده‌تر بسیاری از کشورهای جهان که امکان جضور و مهاجرت به این کشور را به دلیل محدودیت‌های مختلف همچون فقر، تحریم و … نداشته‌اند می‌توانند با حمایت کنگره و دفتر امور کنسولی به این کشور برجسته جهان مهاجرت کنند.


جزئیات ثبت نام در لاتاری

با توجه به اعلام دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به تناوب وب سایت لاتاری تحت عنوان The Diversity Visa Program (DV Lottery) در دسترس قرار می‌گیرد. متقاضیان بایستی با مراجعه به لینک زیر در جریان جزئیات زمان گشایش و همچنین شرایط ثبت نام در لاتاری قرار گیرند.


پس از ورود به سایت لاتاری با چهار بخش زیر روبرو خواهید شد که بایستی بر حسب نیاز گزینه درخواستی را انتخاب کنید. توصیه اکید می‌شود برای ثبت نام حتماً پیش از ورود به مرحله تکمیل فرم، دستورالعمل ثبت نام و نمونه عکس‌ها را مطالعه کنید.

  • Entry Instructions – دستورالعمل ثبت نام
  • Photo Instructions – دستورالعمل عکس
  • Entry Form – فرم ثبت نام
  • DV Entrant Status Check – کنترل وضعیت ثبت نام لاتاری

در صورتی که برای اولین بار قصد ثبت نام دارید بایستی ابتدا دستورالعمل ثبت نام و سپس بخش مربوط به عکس را مشاهده کنید؛ سپس وارد بخش فرم ثبت نام شوید. اگر تمایل دارید وضعیت خود را کنترل کنید بایستی از گزینه آخر استفاده نمایید.

راهنمای ثبت نام لاتاری


روش ثبت نام در لاتاری

در تاریخ نگارش این مطلب سایت لاتاری برای برنامه DV-2025 در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد بایستی طبق راهنمای زیر مراحل را طی کنید.

۱ – مطالعه دستورالعمل ثبت نام با کلیک بر روی گزینه Entry Instructions:

پس از ورود به این صفحه ابتدا توضیحات زیر برای شما نمایش داده می‌شود، سپس می‌توانید فایل جامع دستورالعمل را در قالب PDF به رایگان دریافت کنید.

دوره ثبت نام آنلاین برای برنامه DV-2025 از چهارشنبه، ۴ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۰۰ ظهر، به وقت (GMT-4) آغاز می شود و در روز سه شنبه، ۷ نوامبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۲ ظهر به پایان می رسد. ارسال بیش از یک تقاضا برای هر شخص در طول دوره ثبت نام، باعث رد صلاحیت تمامی تقاضاهای وی خواهد شد.

نسخه انگلیسی دستورالعمل های برنامه DV-2025 در قالب PDF تنها نسخه رسمی است. ترجمه های غیر رسمی به زبان های دیگر به محض در دسترس شدن به این صفحه وب اضافه می شوند.

توصیه می‌کنیم از دستورالعمل انگلیسی ثبت نام لاتاری استفاده کنید.


۲ – مشاهده دستورالعمل عکس با کلیک بر روی گزینه Photo Instructions:

در فرم مربوط به ثبت نام که در سایت دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا قرار داده شده است بایستی عکس رسمی خود را بارگزاری کنید؛ بر این اساس جهت گرفتن عکس بایستی دستورالعمل مربوطه را به طور دقیق رعایت نمایید.

نمونه‌های زیر برخی از انواع موارد قابل قبول است که جزئیات آن در صفحه نمونه عکس‌های ثبت نام لاتاری آورده شده است.

نمونه عکس برای لاتاری

متقاضیان ثبت نام بایستی جزئیات مربوط به اندازه، زمینه عکس، رزولوشن و پس زمینه عکس را به طور کاملاً دقیق رعایت کنند. استفاده از کلاه، عینک، روتوش عکس و کیفیت ضعیف قابل قبول نخواهد بود.

استفاده از حجاب اسلامی برای خانم‌ها اشکالی ندارد.


۳ – ورود به بخش فرم ثبت نام با کلیک بر روی گزینه Entry Form:

فرم ورودی در دو بخش، یکی برای شرکت کننده اولیه و دیگری برای مشتقات (در صورت وجود) تهیه شده است. هر قسمت قبل از رفتن به قسمت بعدی باید به درستی و کامل تکمیل شود. پس از تکمیل تمام قسمت ها، ورودی به مرکز پردازش DV-2025 ارسال می شود. برای شروع فرآیند ورود روی لینک زیر کلیک کنید.

در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در خصوص روند تکمیل فرم ثبت نام و یا دریافت جزئیات مربوطه می‌توانید از فرم تعاملی درج شده در زیر استفاده کنید و ابهام خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات