ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جمشید ارجمند مترجم فرانسوی به فارسی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸

جمشید ارجمند مترجم فرانسوی به فارسی

جمشید ارجمند مترجم فرانسوی به فارسی امروز صبح به دلیل عارضه قلبی درگذشت. این حادثه غم انگیز باعث از دست دادن یکی از برترین مترجمان زبان فرانسه ایران شده است.

استاد جمشید ارجمند پس از ۷۷ سال زندگی پربار فرهنگی و هنری در بیمارستان شهدا در تجریش تهران بدرود حیات گفت. ایشان که علاوه بر ترجمه متون و کتاب های فرانسوی به فارسی در ویراستاری نیز دست توانایی داشته است، در زمینه نقد فیلم و سینما نیز آثار ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده است.

کتاب های ترجمه شده فرانسوی به فارسی استاد ارجمند در دسترس مخاطبین قرار دارد.آثار وی در حیطه سینما بسیار مخاطب می باشد.از آثار مطلوب این مترجم توانا که در زمینه ترجمه فرانسوی به فارسی از پیشگامان حوزه خود بود می توان آثاری هم چون کتاب درباره سینما را نام برد. استاد جمشید ارجمند مترجم توانای زبان فرانسوی در زمینه ویراستاری نیز آثاری هم چون دستور خط و نگارش و هم چنین دست نامه شیوه نگارش را نیز در کارنامه دارد.

درباره جمشید ارجمند

جمشید ارجمند مترجم زبان فرانسه یکی از چهره های شناخته شده عرصه زبان و روزنامه نگاری در ایران است. او ۲۴ دی ماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. بعد از تحصیل در دبستان قائم مقام از سن ۱۲ سالگی وارد عرصه سیاست شد. به دلیل علاقه وافر به زبان فرانسه بعد از یادگیری آن از سال ۱۳۲۷ وارد عرصه ترجمه زبان فرانسه می شود. کار خود در زمینه ترجمه فرانسوی را با ترجمه کتاب و مجلات سینمایی آغاز می کند.

در سال ۱۳۴۸ عازم فرانسه شد تا تحصیلات خود را ادامه دهد. پس از بازگشت نیز با روزنامه و نشریات متعددی همکاری کرد. سابقه دستگیری به دلیل فعالیت های سیاسی را نیز در کارنامه زندگی خود دارد. وی پس از انقلاب نیز به کار خود ادامه داد. او از سال ۱۳۶۱ از مشکلات قلبی رنج می برد و نهایتاً در ۲۳ تیر ۱۳۹۵ نیز در اثر آن از دنیا رفت.

آثار ترجمه شده

مرحوم جمشید ارجمند در طول حیات خود آثار متعددی را تالیف و ترجمه نمود. در این بین همانند سایر فرانسه دانان ایرانی همچون محمد قاضی، تمرکز او بر حوزه خاصی نبوده است. مرحوم ارجمند در تمامی زمنیه های هنری و ادبی بخصوص سینما تبحر فراوان داشت. در زیر به برخی از آثار برگردان او اشاره می کنیم:

  • حقوق نویسنده ، آلکساندر سولژنیتسین ، نشر مروارید
  • جشن مقاومت ایرلند ، روژه خالیگو ، نشر خوارزمی
  • شوهر مدرسه ای ، جووانی گوارسکی، نشر کتاب پرواز
  • دنیای کوچک دن کامیلو، جووانی گوارسکی، نشر تهران فاریاب
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات