ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ده زبان اول دنیا از حیث تعداد گویشوران

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۳:۳۹

در این مطلب بر اساس آخرین آمار اعلام شده به معرفی ده زبان اول دنیا از حیث تعداد گویشوران می پردازیم. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، ده زبان اول دنیا نمایش داده شده است. بر این اساس تعداد گویشوران هر زبان بر روی نمودار میله ای درج شده است.

ده زبان اول دنیا از حیث تعداد گویشوران

لیست ده زبان اول دنیا

بر اساس این نمودار، ده زبان اول دنیا از حیث تعداد گویشوران به ترتیب زیر هستند:

زبان چینی با ۱۲۹۹ میلیون نفر

زبان اسپانیایی با ۴۲۲ میلیون نفر

زبان انگلیسی با ۳۷۸ میلیون نفر

زبان عربی با ۳۱۵ میلیون نفر

زبان هندی با ۲۶۰ میلیون نفر

زبان بنگالی با ۲۴۳ میلیون نفر

زبان پرتغالی با ۲۲۳ میلیون نفر

زبان روسی با ۱۵۴ میلیون نفر

زبان ژاپنی با ۱۲۸ میلیون نفر

زبان پنجابی با ۱۱۹ میلیون نفر

برترین زبان های دنیا هستند. همانطور که در این آمار مشخص شده است، طبق انتظار زبان چینی به دلیل جمعیت بسیار زیاد این کشور، اولین زبان است. اما بر خلاف تصور عموم مردم زبان اسپانیایی پیش از زبان انگلیسی رتبه دوم را در اختیار دارد. این زبان به این دلیل که در کشورهای زیادی زبان دوم محسوب می شود این جایگاه را در اختیار دارد.

زبان کشورهای انگلیس، ایالات متحده، نیوزیلند، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای انگلیسی زبان رتبه سوم نمودار ده زبان برتر دنیا از حیث تعداد گویشوران را در اختیار دارند. زبان بین المللی انگلیسی بیش از ۳۷۸ میلیون نفر گویشور دارد و بیش از یک میلیارد نفر در دنیا توانایی تکلم به این زبان مهم را دارا هستند.

زبان اسلام و قرآن که همان زبان عربی است در بیست کشور مهم عرب زبان دنیا، تکلم می شود. این زبان با دارا بودن ۳۱۵ میلیون نفر گویشور زنده، از مهم ترین زبان های حال حاضر دنیا است. ضمناً یادآور می شویم زبان عربی، از زبان های سازمان ملل متحد نیز به حساب می آید.

زبان هندی که در کشورهای هندوستان و پاکستان بدان صحبت می شود به دلیل جمعیت بالای شبه جزیره هندوستان جایگاه پنجم را در اختیار گرفته است. زبان خواهر خوانده آنها یعنی بنگالی نیز در رتبه بعدی قرار دارد.

اما برسیم به یکی دیگر از زبان های سازمان ملل متحده یعنی زبان کشور روسیه، که روسی است. زبان روسی با در اختیار داشتن ۱۵۴ میلیون نفر گویشور یکی دیگر از زبان های پرکاربرد در جهان است. ژاپنی ها جایگاه نهم و پنجابی در کشور پاکستان رتبه دهم را به خود اختصاص داده اند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات