ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۸ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۷:۳۶

در این مطلب قصد داریم به معرفی روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International بپردازیم. این روزنامه همانطور که از نام آن پیداست وابسته به موسسه مطبوعاتی کیهان می باشد.

لوگو موسسه کیهان

موسسه کیهان یکی از موسسات چند منظوره وابسته به حکومت ایران است. این موسسه در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده است. حوزه فعالیت کیهان علاوه بر نشر روزنامه، مجله و کتاب، واردات و تجارت کاغذ نیز می باشد. در بین روزنامه های فارسی زبان، روزنامه کیهان و بین روزنامه های انگلیسی، کیهان اینترنشنال معروفترین نشریات این موسسه است.

مدیر مسئول انتشارات کیهان از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شود. هم اکنون و از سال ۱۳۷۲ و با حکم آیت الله خامنه ای حسین شریعتمداری این مسئولیت را بر عهده دارد. روزنامه کیهان و به زبان فارسی هر روز صبح منتشر و توزیع می گردد.

لازم به ذکر است، پیش از انقلاب نیز این موسسه فعالیت هایی را در حوزه نشر داشته است. نشریات متعددی از سوی کیهان سالیان متمادی است که تالیف و منتشر می شود.

روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International از سال ۱۹۵۹ تاسیس شده است. این روزنامه طبق ادعای اعضای آن، قدیمی ترین روزنامه انگلیسی زبان است. افراد متعددی مسئولیت سردبیری آن را بر عهده داشتند. معصومه ابتکار در دولت سید محمد خاتمی به عنوان سرشناس ترین فرد، دو سال سردبیر روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International بوده است.

لوگو کیهان اینترنشنال

روزنامه کیهان اینترنشنال در کنار سایر روزنامه های انگلیسی زبان ایران شهرت ویژه ای دارد. روزنامه هایی هم چون ایران دیلی، تهران تایمز و ایران نیوز در رقابت با این روزنامه هستند. این روزنامه در ۸ صفحه و هر روزه در ایران منتشر می شود. مخاطبین روزنامه عمدتاً خارجیان مقیم ایران و علاقمندان داخل کشور هستند.صفحات این روزنامه شامل موارد زیر می باشد:

  1. صفحه اول
  2. Domestic News
  3. Art & Culture
  4. Economic News
  5. World News
  6. Sports
  7. Middle East
  8. Last Page

همانطور که از بخش های این روزنامه مشخص می شود، رویکرد آن اصولگرایی است. حمایت از انقلاب اسلامی و کشورهای منطقه از جمله چهارچوب های روزنامه کیهان اینترنشنال است.

معرفی روزنامه کیهان اینترنشنال

وب سایت رسمی روزنامه کیهان اینترنشنال دارای تمامی محتویات روزنامه چاپی است. پس از ورود به وب سایت این روزنامه، با بخش هایی زیر روبرو خواهید شد.

از قسمت بالای وب سایت امکان دسترسی به روزنامه انگلیسی زبان، عربی و فارسی وجود دارد. بخش Links نیز شما را به لینک های مهم موسسه کیهان متصل می کند. با استفاده از نوار search نیز می توانید در بین محتویات سایت جستجو نمایید.

وب سایت کیهان اینترنشنال

تصویر بالا شمایی از صفحه اصلی سایت روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International است. بخش های مختلف با رنگ های متمایز مشخص شده است. بخش سبز رنگ منوی اصلی سایت است که شامل صفحات روزنامه می باشد. بخش قرمز رنگ صفحه اول روزنامه آن روز را نشان می دهد. گزینه زرد رنگ مطالب کار شده در آن صفحه را لیست کرده است. بخش آبی رنگ نیز مقالات بیشتر مشاهده شده و داغ ترین بحث ها را نشان می دهد.

همانطور که در بالای قسمت قرمز رنگ مشاهده می کنید، گزینه هایی جهت رفتن به صفحات پیش بینی شده است. نکته جالبی که در این وب سایت وجود دارد امکان مشاهده متنی مقالات است. به این معنی که با انتخاب هر مطلب، شکل متنی آن را رویت می کنید و امکان کپی دارد. علاوه بر این مزیت، قابلیت دانلود نسخه PDF رایگان نیز وجود دارد.

به اذعان برخی از کارشناسان زبان های خارجی، کیفیت مطالب این روزنامه از سایر موارد کمتر است. روزنامه های انگلیسی زبان تهران تایمز و ایران دیلی نگارش مطلوب تری دارند. لزوم مطالعه مطالب متفاوت، یادگیری و مرور واژگان و کسب اطلاعات عمومی از مزایای مطالعه این روزنامه است. زبان آموزان و مترجمان نیز می توانند با خواندن روزنامه انگلیسی زبان کیهان اینترنشنال Keyhan International اطلاعات زبانی خود را در سطح خوبی بالا نگه دارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات

    حسن آقاپور

    سلام. من در حوزه شعر انگلیسی اشعاری را سروده ام که می خواستم در مجلات و روزنامه های انگلیسی چاپ کنم. لطفا راهنمایی بفرمائید که چگونه می توانم در روزنامه کیهان انگلیسی یا سایر نشریات این آثار را به چاپ برسانم.

      عصر زبان

      با سلام و احترام
      پاسخ به تقاضای شما به رایانامه حضرتعالی ارسال شد.
      موفق باشید