ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمار خیرکننده علاقه دانش آموزان ایرانی به زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۲:۲۹

تحلیل علاقه دانش آموزان به زبان انگلیسی

علاقه دانش آموزان ایرانی به انگلیسی بسیار جالب توجه است.  (۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان به درس انگلیسی علاقه دارند) آمار خیرکننده را به ثبت رساند که توجه بسیاری از فعالان حوزه زبان اعم از زبان شناسان، مدرسان زبان انگلیسی، معلمان زبان انگلیسی مدارس و پژوهشگران این حوزه را به خود جلب نموده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر آموزش و پروزش جمهوری اسلامی ایران آقای فانی اعلام کرده است که طبق برآورد انجام شده در این خصوص، آمار خیر کننده علاقمندی ۹۸.۵ درصدی به زبان انگلیسی در بین دانش آموزان به دست آمده است.

این گزارش که در هفته گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است ۹۸.۵ درصد دانش آموزان ایرانی به زبان انگلیسی علاقه داشته و تنها ۱.۵ درصد به یادگیری سایر زبان های غیر انگلیسی علاقه دارند.

طی چند هفته گذشته رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای اعلام کرده بود بایستی علاوه بر زبان انگلیسی سایر زبان های خارجی غیرانگلیسی نیز آموزش داده شود اما علاقه مندی چندانی در بین دانش آموزان به سایر زبان ها مشاهده نشده است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد آموزش زبان های آلمانی، ایتالیایی، روسی و فرانسوی در دستور کار این وزارتخانه نیز قرار دارد. بارها نیز کارشناسان و مدرسان زبان انگلیسی نسبت به نبود امکانات زیربنایی در خصوص آموزش سایر زبانها تذکر داده اند.

برترین دانشگاه های علوم انسانی در جهان
به عقیده کارشناسان حوزه دبیری زبان انگلیسی، برخی اعتقاد دارند بایستی علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، زبانهای خارجی دیگری همانند فرانسوی، چینی، روسی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز بایستی به دانش آموزان آموزش داده شود. این نظر با واکنش شدید برخی از افراد مواجه شده زیرا اعتقاد دارند جایگاه زبان انگلیسی در جهان به عنوان یک زبان میانجی بین المللی بسیار برتر بوده ضمن اینکه الگوی تدریس زبان در مدارس ایران اصلاً موفق نبوده است.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 1,00 out of 5)

نظرات