ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آموزش زبان انگلیسی به ناشنوایان

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۲۴

به بهانه سی ام سپتامبر روز جهانی ناشنوایان قصد داریم آموزش زبان انگلیسی به ناشنوایان را واکاوی کنیم. در یک تعریف کلی ناشنوا به فردی اطلاق می شود که توانایی شنیداری صحیح ندارد. یعنی فقدان، کاستی یا کمبود کیفیت در ظرفیت شنیداری خود دارند.

ناشنوایان دارای مشکلات متعددی هستند. این افراد در تعاملات اجتماعی، ارتباط با سایرین، زندگی عادی، حقوق شهروندی و … دارای مشکلاتی هستند. شمار ناشنوایان در جهان بیش از ۷۰ میلیون نفر است.

آموزش افراد ناشنوا و خصوصاً فراگیری زبان از مهمترین دغدغه های ایشان است. این مشکل در بخش آموزش زبانهای خارجی خصوصاً زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد.

آمار ناشنوایان ایران در سال 1397

طبق اعلام رئیس کمیته شنوایی کشور سالانه ۱۵۰۰ نفر بر تعداد ناشنوایان ایران اضافه می شود. از مجموع ۵۲۰ هزار ناشنوا و کم شنوا در کشور ۱۵ هزار نفر دانش آموز هستند. معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مصاحبه با خبرگزاری فارس ابعاد آن را بررسی کرد.

در ایران برای آموزش دانش آموزان ناشنوا سازمانی با عنوان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده است. این سازمان در حال حاضر دارای ۱۵۰۰ کلاس در ۱۰۰ مدرسه است. امسال و به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اعلام شد برنامه آموزش زبان انگلیسی به برنامه های این سازمان اضافه شده است.

آموزش زبانهای خارجی برای اولین بار در سال تحصیلی جدید و در دو مدرسه شروع شد. این برنامه آزمایشی بود و پس از رفع نواقص آموزشی به کل کشور تسری خواهد یافت. زبان انگلیسی به سبک اشاره ای خواهد بود.

آمار دانش آموزان ناشنوای کشور

برای این امر مدرسان زبان انگلیسی به صورت ویژه آموزش دیده اند. زبان انگلیسی اشاره ای برنامه ای کاملاً تخصصی برای رشد آموزش ناشنوایان کشور خواهد بود. با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم است. آموزش زبان انگلیسی اشاره ای بسیار مفید فایده خواهد بود.

دانشگاه گالودت Gallaudet University به عنوان قدیمی ترین دانشگاه ناشنوایان در جهان در واشنگتن دی سی قرار دارد. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی اشاره ای می باشد و در کلیه مقاطع برنامه تحصیلی دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات

    مهسا

    سلام وقت به خیر افراد نیمه شنوایی که در مدارس عادی تحصیل کردن و با لب خوانی پیش رفتن ایا امکان یادگیری زبان انگلیسی را دارن ؟ اگه بلی کتاب معرفی نمائید متشکر

      عصر زبان

      با سلام و احترام
      بایستی از سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این خصوص مشاوره بگیرید.
      موفق باشید

    مريم

    سلام وقت بخیر ایا زبان انگلیسی ناشنوایان اموزش کتاب با دی سی وجود داره کجا تهیه کنم منتظرم

      عصر زبان

      با سلام
      پاسخ سئوال شما به ایمیلتان ارسال شد.
      موفق باشید