ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ابزار ترجمه مرورگر کروم Chrome Translate

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۳

ابزار ترجمه مرورگر کروم Chrome Translate را در این بخش به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد. این ابزار رایگان و با کیفیت بر روی مرورگر محبوب کروم Chrome به صورت پیش فرض قرار گرفته است. در این آموزش به صورت تصویری با روش کار آن آشنا خواهید شد.

ابزار ترجمه مرورگر کروم Chrome Translate برای ترجمه زبانهای مختلف تحت پوشش گوگل ترنسلیت Google Translate کاربرد دارد. این سرویس که یکی از محبوبترین خدمات ارائه شده از سوی شرکت آلفابت مالک گوگل محسوب می شود بدون هزینه و رایگان است. در روند آشنا با ابزارهای ترجمه ما را همراهی کنید.

آشنایی با مرورگر کروم Chrome Browser

مرورگر کروم در سپتامبر ۲۰۰۸ توسط گوگل معرفی شد. این مرورگر اُپن سورس بوده و رایگان می باشد. پروژه ای موسوم به کرومیوم این نرم افزار را تولید و راه اندازی کرده است. در ابتدای امر تنها نسخه سیستم عامل ویندوز برای آن عرضه شده اما بعدها تمامی نسخه های آن شامل لینوکس، یونیکس، اندروید و iOS نیز برای آن عرضه شد.

این مرورگر به سرعت جایگاه خود را در جهان به دست آورد. در آن سالها که بازار اصلی مرورگرهای اینترنتی در اختیار IE اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و فایرفاکس FireFox شرکت موزیلا بود، گوگل کروم خوش درخشید. دیری نپایید که به پاس امکانات بی نظیر و جود افزونه های فراوان Extensions برای این مرورگر، عملاً دو مرورگر دیگر را ار بازار رقابت خارج کرد.

در کشور ایران نیز جایگاه مرورگرها با وجود تنوع فراوان کاربران طبق آمار در اختیار گوگل می باشد. بر اساس آخرین آمار وب سایت معتبر Statcounter بازار مرورگرها Browser Market Share طبق تصویر زیر تقسیم شده است.

browser market in Iran Islamic Republic June 2020

همانطور که مشاهده می کنید بیش از ۶۵ درصد بازار مرورگرهای اینترنتی در ایران در اختیار کروم می باشد. بعد از آن موزیلا فایرفاکس، سامسونگ اینترنت و دیگر نرم افزارها در رده های بعدی هستند. این محبوبیت بی شک بی دلیل نبوده و نشان از کیفیت این مرورگر دارد.

آشنایی با ابزارهای ترجمه در مرورگر

از زمان شکل گیری تکنولوژی وب جهان گستر World Wide Web توسط تیم برنزلی در سال ۱۹۸۹ تاکنون محبوبترین سرویس در دنیای اینترنت وب است. با استفاده از تکنولوژی وب شما می توانید صفحاتی را حاوی متن، تصاویر، صوت و فیلم مشاهده کنید که با استفاده از اَبرمتن ها به همدیگر متصل می شوند. بی تردید در دنیای آزاد و همه گیر وب، تمامی افراد جهان حضور دارند. با وجود بیش از ۷۱۱۷ زبان زنده در حال حاضر، تنوع زبانی در سطح اینترنت بسیار زیاد است.

در رده بندی زبانهای اینترنت بر اساس آمار جولای ۲۰۲۰ ده زبان برتر به ترتیب زیر هستند:

  • زبان انگلیسی – ۵۹.۷ درصد از کل اینترنت
  • زبان روسی – ۸.۷ درصد
  • زبان اسپانیایی – ۴ درصد
  • زبان ترکی – ۳.۲ درصد
  • زبان فارسی – ۲.۸ درصد
  • زبان فرانسوی – ۲.۷ درصد
  • زبان آلمانی – ۲.۶ درصد
  • زبان ژاپنی – ۲.۳ درصد
  • زبان پرتقالی – ۲ درصد
  • زبان ویتنامی – ۱.۵ درصد

واضح است که هر کس ممکن است به متنی دسترسی پیدا کند که زبان آن را نمی داند. گوگل کروم بر این مشکل راهکاری را ارائه کرده است. برای ترجمه وب سایت که در حال بازدید آن هستید کافی است از ابزار نصب شده بر روی گوگل کروم استفاده کنید. با یک مثل مسئله را برایتان روشن می کنیم:

تصور کنید در حال مرور اینترنت هستید و به وب سایت baidu موتور جستجوی چین، بر می خورید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید زبان این وب سایت، زبان چینی است. حالا برای یک غیر چینی استفاده از آن غیرممکن خواهد بود. اما با ابزار ترجمه این کار به راحتی انجام می شود.

baidu search engine webpage

کافی است در مرورگر خود بر روی یک قسمت سفید کلیک راست کنید. در این صورت پنجره ای برای شما باز می شود که حاوی گزینه های زیر است. در بین آنها کافی است که گزینه Translate to English را انتخاب کنید. نگران نباشید حتی اگر تمایل به ترجمه سایر زبانها نیز داشته باشید کار برایتان انجام خواهد شد.

ابزار ترجمه مرورگر کروم Chrome Translate

بعد از انتخاب این گزینه به سرعت و در کمتر از یک ثانیه کل وب سایت برای شما ترجمه خواهد شد. گوگل با بهره گیری از موتور ترجمه گوگل ترنسلیت این کار را انجام می دهد. همانطور که می دانید گوگل ترنسلیت بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا را ترجمه می کنید. بعد از زدن دکمه Translate to English منویی به صورت زیر برای شما نمایش داده می شود.

google chrome translate right menu options

نوع زبان مبداء source language در سمت چپ مشخص شده که طبعاً چینی استاندارد یا Chinese Simplified می باشد. در سمت راست نیز زبان مقصد target language که انگلیسی می باشد تعیین شده است. اگر بر روی سه نقطه کلید کنید منوی قسمت پایین تصویر باز خواهد شد.

همانطور که می بینید، گزینه های زیر هر کدام نیز قابل انتخاب خواهد بود که برایتان ترجمه کرده ایم:

Choose another language – زبان دیگری غیر از انگلیسی را انتخاب کنید.

Always translate Chinese Simplified – همیشه زبان چینی استاندارد را برایتان ترجمه کند.

Never translate Chinese Simplified – هرگز زبان چینی استاندارد را برایتان ترجمه نکند.

Never translate this site – هرگز همین سایتی در آن هستید را ترجمه نکند.

Page is not in Chinese Simplified – این صفحه به زبانی غیر از چینی استاندارد است.

به فراخور نیاز هر گزینه را که می خواهید انتخاب کنید. همانطور که قبلاً نیز بارها تذکر داده ایم، ابزار ترجمه مرورگر کروم به هیچ وجه کیفیت ترجمه انسانی را نداشته و صرفاً جهت کارهای اولیه و ساده کاربرد دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات