ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزوده شدن زبان Shona به گوگل

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۴۹

افزوده شدن زبان Shona به گوگل

افزوده شدن زبان Shona به گوگل خبر مسرت بخشی برای گویشوران این زبان خواهد بود. گوگل از افزوده شدن زبان Shona به زبان های سرویس ترجمه گوگل خبر داد.این زبان که از زبان های مهم کشور زیمباوه می باشد دارای ۱۴.۲ میلیون نفر گویشور می باشد. سرویس ترجمه گوگل با افزودن این سری از زبان های خاص قاره آفریقا تلاش دارد تا کمبودهای خود در بخش زبان های آفریقایی را پوشش دهد.ترجمه زبان Shona علاوه بر تقویت سرویس ترجمه گوگل باعث اشاعه استفاده از اینترنت و منابع اطلاعاتی در بین مردم زیمباوه می گردد.

آشنایی با زبان شونا Shona

زبان شونا یکی از زبانهای رسمی در کشور زیمبابوه می باشد. جمهوری زیمبابوه Republic of Zimbabwe کشوری در بخش جنوبی قاره آفریقا است. این کشور کاملاً در بخش محصور آفریقا واقع شده است. کشور زیمبابوه با داشتن حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت از کشورهای دارای تنوع زبانشناختی می باشد.

از دیدگاه زبانشناسی و به خصوص گونه شناسی زبانی بررسی زبانهای هر کشور می تواند تنوع قومی و فرهنگی آن را نشان دهد. کشور یاد شده با قدمتی طولانی جایگاه بسیاری از زبانهای آفریقایی از جمله شونا Shona می باشد. در کنار زبان شونا، انگلیسی و اندبله نیز از زبانهای رسمی آن محسوب می شوند.

خط نوشتاری این زبان در سال ۱۹۵۰ شکل گرفته و دارای نظام نوشتاری کاملاً مدونی است. در کتاب آشنایی با نظام های نوشتاری دکتر کوروش صفوی کلیه نظام های نوشتاری را به خوبی تلحلیل کرده است. توجه گوگل به زبانهای قومی و دارای گویشور اندک خود نشان از هوشمندی این شرکت بزرگ دارد.

مترجم گوگل از شونا به انگلیسی هم اکنون فعال بوده و سرویس خود را در اختیار کاربران قرار داده است. تنوع فراوان زبانهای قومی در قاره آفریقا همیشه مورد توجه زبانشناسان و بخصوص گونه شناسان زبان بوده است. تاریخ کهن و اقلیم خاص این قاره باعث وجود تنوع فراوان زبانی میان اقوام مختلف آن بوده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات