ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعداد لهجه های زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: 

تعداد لهجه های زبان انگلیسی

اگر از خودتان می پرسید که تعداد لهجه های زبان انگلیسی چند مورد است؛ در این مطلب پاسخ آن را خواهید یافت. در ادامه آموزش زبان انگلیسی، فراگیری در این مطلب به شما در درک تنوع زبانی کمک خواهد کرد.


گستردگی زبان انگلیسی:

انگلیسی رایج ترین زبان رسمی در جهان است که در بیش از ۵۰ کشور به رسمیت شناخته شده است؛ به این ترتیب، تنوع گسترده ای از لهجه های انگلیسی در سراسر جهان وجود دارد.

زبان انگلیسی بسیار توسعه یافته است و ناگهان نمی توانید حتی یک کلمه را که کسی می گوید درک کنید! بسیاری از ELL ها (یادگیرندگان زبان انگلیسی) می خواهند انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی، استرالیایی یا کانادایی را یاد بگیرند. اما به یکباره گیج می شوند! تقریباً ۱۶۰ لهجه انگلیسی مختلف در سراسر جهان وجود دارد. ما نمی توانیم تمام ۱۶۰ لهجه مختلف را در این بخش به شما معرفی کنیم اما دانستن تعداد آنها به شما در درک اهمیت تنوع زبانی کمک فراوانی خواهد کرد.


برخی از لهجه های مهم

در ادامه جهت آشنایی هر چه بیشتر شما، به برخی از مهمترین لهجه های رایج در زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد. طبیعتاً این تعداد محدود به موارد ذکر شده نمی‌شود اما برای فراگیران زبان انگلیسی این موارد دارای اهمیت بیشتری است.

لهجه آمریکایی

همه لهجه‌های آمریکایی به راحتی قابل تشخیص هستند، اما تفاوت‌هایی بین لهجه‌های منطقه‌ای وجود دارد. فرض کنید شما انگلیسی زبان بومی آمریکایی نیستید. در این صورت، احتمالاً تشخیص لهجه آمریکایی و کانادایی برای شما دشوار خواهد بود، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.

ویژگی های کلیدی:

کلمات دارای “ou” یا “ue” معمولا “oo” تلفظ می شوند – “about” به “aboot” و “Tuesday” به “Tooz-day” تبدیل می شود.
حرف “z” به صورت “zed” تلفظ می شود، نه مانند “zee” در لهجه های آمریکایی.
فیلم Fargo را در نتفلیکس تماشا کنید.

نگاهی به لهجه آمریکایی

لهجه بریتانیایی

اگر تا به حال سعی کرده اید لهجه بریتانیایی داشته باشید، احتمالاً این لهجه ای است که می خواهید از آن تقلید کنید. این لهجه ای است که معمولاً در اخبار بی بی سی یا سرویس جهانی می شنوید. همچنین به عنوان “انگلیسی ملکه” (Queen’s English) شناخته می شود. اغلب توسط طبقات متوسط به بالا در جامعه استفاده می‌شود. نسخه تقویت‌شده‌تری از تلفظ دریافتی (Received Pronunciation) وجود دارد که فقط در فیلم و تلویزیون صحبت می‌شود. برای درک بهتر این لهجه به فیلم های جین آستن و شخصیت مگی اسمیت در داونتون ابی فکر کنید.

مشخصات:

r در انتهای کلمات تلفظ نمی شود.
Trap-bath-split – به معنای کلماتی مانند “حمام”، “مسیر” و “رقص” با صدای بلند “a” [ɑː] مانند کلمه “پدر” تلفظ می شوند.
برای تمرین این لهجه بایستی سعی کنید کلمه “mirror” را به صورت “mere” و کلمه “man” را به صورت “men” تلفظ کنید.
شخصیت های Downton Abbey نمونه بارز این لهجه در زبان انگلیسی هستند.


لهجه اسکاتلندی

اگر «شجاع دل» را دیده باشید، ممکن است در این فکر کنید که همه در اسکاتلند مانند مل گیبسون در آن فیلم صحبت می کنند. لهجه و گویش اسکاتلندی متنوع است و به شدت تحت تأثیر زبان گالیک است. به عنوان مثال لهجه ادینبورگ را در نظر بگیرید که بسیار ملایم است. در مقابل، شما لهجه گلاسکویی بسیار غلیظ تری دارید و سخنرانان اغلب کلمات خود را کوتاه می کنند. ریتم های گفتاری در ارتفاعات بسیار شاعرانه و اسکانداناویایی است. این جزایر بی شباهت به جزایر نیست، که معمولاً گویش ها و لهجه های قوی تری دارند.

مشخصات:

r تلفظ و رول می شود.
صداهای مصوت دراز – برای مثال کلمه “صورت” “fehce” [fe:s] تلفظ می شود و “goat” به “goht” [go:t] تبدیل می شود.
Glottal stop – حرف “t” بین مصوت ها بریده می شود. به عنوان مثال، جمله “بطری آب را رد کنید” بیشتر شبیه “pass the wa’er bo’le” است.
به لهجه های مختلف اسکاتلندی در فیلم Braveheart (شجاع دل) گوش دهید.


لهجه ولزی

نزدیک به ۳۰ درصد از مردم ولز می توانند به زبان ولزی صحبت کنند – بنابراین گویش انگلیسی نیز به شدت تحت تأثیر زبان ولزی است. این امر به ویژه در ولز شمالی صادق است، جایی که انگلیسی معمولاً زبان دوم خانواده ها است و لهجه غلیظی دارد. از سوی دیگر، لهجه‌های ولزی جنوبی، بریده‌شده‌تر و موزیکال‌تر به نظر می‌رسند – درست مانند آهنگ‌های آواز تام جونز هستند.

مشخصات:

استفاده از صدای خفیف “l” در کلماتی مانند “milk”، “girl”، “small” و “welcome”. این کار با انتشار صدای “l” به جای نگه داشتن آن با زبان ایجاد می شود.
هجاها به طور یکنواخت تاکید دارند و باعث می شود صدای آن بسیار آهنگین باشد.
صدای “r” رول شده است.

نگاهی به لهجه انگلیسی ولزی


لهجه استرالیایی

مانند هر کشور دیگری، انواع لهجه های منطقه ای در سراسر استرالیا وجود دارد. با این حال، یک لهجه عمومی و ملایم استرالیایی به راحتی قابل تشخیص باشد. دلیل این امر در این است که این لهجه از زبان مستعمره نشینان در جنوب انگلستان ایجاد شده است. انگلیسی استرالیایی ارتباط ضعیفی با لهجه مدرن کاکنی دارد.

ویژگی های کلیدی:

کلماتی مانند “نوشتن” (write) و “درایو” (drive) با صدای “i” بیشتر شبیه به صداهای “oi” همراه هستند اما بیش از حد تاکید نمی شوند.
صداهای سخت a به صداهای aye ملایم‌تری تبدیل می‌شوند، تقریباً شبیه صدای «eye».
صداهای درشت “t” در انتهای کلمات با توقف های چاکتایی جایگزین می شوند – مانند توقف پایان کلمه در گلو. صداهای “R” حذف می شوند و با صداهای “ah” جایگزین می شوند – “shiver” به “shiv-ah” و “car” به “cah” تبدیل می شود.
دو فیلم Offspring و Secret City را در نتفلیکس تماشا کنید.


لهجه ایرلندی

بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۱۸ توسط مجله CEO World، لهجه ایرلندی پس از RP British English به عنوان دومین لهجه جذاب بریتانیایی در جهان انتخاب شد.

ویژگی های کلیدی:

حروف صدادار نرم شده دارد.
صامت های سخت شده – کلماتی مانند “think” و “that” اغلب به “tink” و “dat” صداهای “i” به صداهای “oi” تبدیل می شوند – “ایرلند” را به عنوان “Oireland” در نظر بگیرید.
صداهای “g” حذف می شوند – “walking” و “talking” به “walkin” و “talkin” تبدیل می شود
فیلم Derry Girls  را در نتفلیکس تماشا کنید.


اگر قصد دارید زبان انگلیسی و بویژه لهجه خود را تقویت کنید دوره تخصصی American Accent Training را در موسسه عصر زبان از دست ندهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 1,50 out of 5)

نظرات