ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تغییر سرفصل دکتری رشته ادبیات انگلیسی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۲:۱۳

تغییر سرفصل های دکتری رشته ادبیات انگلیسی را از سال ۱۳۹۳ شورای تحویل علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار دارد. از سال گذشته گروه زبان در شورای تحول تغییر سرفصل های دکتری رشته ادبیات انگلیسی را مدنظر قرار داده است و این سرفصل ها چند بار مورد بازبینی قرار گرفته است.

تغییر سرفصل دکتری رشته ادبیات انگلیسی

تغییر جایگاه زبان فارسی و اضافه کردن آن به سرفصل ها از عمده تغییرات حذف منابع غیر اصیل و نافی ارزش های ایرانی اسلامی و دادن اختیار به اساتید در انتخاب منابع از دیگر تغییرات مدنظر گروه زبان بوده است. ضمناً مکاتب ترجمه نیز در این سرفصل ها بازبینی خواهد شد. این برنامه به صورت جامع تصویب شد.

شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی چندی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است. این شورا با هدف ایجاد تغییرات ساختاری در بخش علوم انسانی دانشگاه ها ایجاد شده است. بسیاری از صاحبنظران وجود آن را برای برگشتن علوم انسانی به جایگاه واقعی خود لازم می دانند.

سرفصل دروس دکتری زبان و ادبیات انگلیسی از سالهای بسیار دور نیاز به بازبینی داشته است. طبق رویه مرسوم در دفتر برنامه ریزی آموزش عالی که متولی تدوین سرفصل دروس دانشگاهی می باشد برنامه های مصوب بایستی هر ۱۰ سال یکبار مورد بازبینی قرار گیرد.

بی شک تغییرات زیاد در عرصه زبان و ادبیات انگلیسی در این سالها بر کسی پوشیده نیست. این تغییرات بایستی برای دانشجوی ایرانی نیز لحاظ گردد. رشته زبان و ادبیات انگلیسی از رشته های قدیمی در مجموعه زبانهای خارجی در ایران می باشد که نیاز به بروزرسانی دائمی دارد.

شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی بایستی در تعامل با دفتر برنامه ریزی آموزشی و با همکاری اساتید و دانشجویان این رشته، تحولات لازم را هر چه سریعتر به مرحله عمل برساند. دانشجویان مقطع کارشناسی این رشته نیز از اولین افرادی هستند که نیازهای جدیدی را پیش روی خود می بینند.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات