ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تلاش نیویورک تایمز برای ترجمه به اسپانیایی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۲:۴۲

تلاش نیویورک تایمز برای ترجمه به اسپانیایی

آشنایی با روزنامه نیویورک تایمز
روزنامه معتبر The New York Times در سال ۱۸۵۱ میلادی برای اولین بار در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا بنیانگذاری شد. این روزنامه در مالکیت شرکت مشهور نیویورک تایمز قرار دارد. روزانه ده ها هزار نسخه از این روزنامه وارد بازار مطبوعات ایالات متحده می گردد. روزنامه های بوستون گلوب نیز در مالکیت این مجموعه قرار دارند. دریافت بیش از صد جایزه معتبر پولیتزر Pulitzer از جمله دستاوردهای هنری این شرکت در عرصه مطبوعات می باشد. ارزش سهام آن را بیش از دو میلیارد دلار آمریکا، برآورد کرده اند.

تلاش روزنامه نیویورک تایمز برای ترجمه به اسپانیایی سالهاست که آرزوی این نشریه می باشد. سردبیر نشریه پر تیراژ و معتبر نیویورک تایمز اعلام کرد،این نشریه نسخه جدید زبان انگلیسی خود را در قالب نگارش دیجیتال از این پس ارائه خواهد کرد.با توجه به اعلام قبلی نیویورک تایمز مبنی بر گسترش فعالیت های خود در قالب فناوری های نوین دنیای دیجیتال و تلاش این روزنامه در استفاده از زبان اسپانیایی و ترجمه و ارائه اخبار به این زبان،بایستی منتظر توسعه سرویس های ترجمه و گسترش زبان اسپانیایی در آن باشیم.

اهمیت زبان اسپانیایی در جامعه آمریکا

علیرغم اینکه زبان رسمی در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد، اما برخی زبانها در این کشور نقش بسیار پررنگی را دارند. زبان انگلیسی آمریکایی American English به عنوان هویت ملی مردم این سرزمین همیشه حائز اهمیت بوده است. در کنار این زبان، سایر موارد دیگر از جمله اسپانیایی و فرانسوی نیز بسیار پرکاربرد هستند. در زمینه به پنج زبان پرگویش در کشور ایالات متحده آمریکا Languehas of the United States اشاره می کنیم. این اطلاعات بر اساس آخرین داده های زبانشناختی بدست آمده است:

  • رتبه اول – زبان انگلیسی
  • جایگاه دوم – زبان اسپانیایی
  • زبان سوم – تاگالوگ
  • جایگاه چهارم – زبان ویتنامی
  • رتبه پنجم – زبان فرانسوی

واضح است که روزنامه های کثیرالنتشار این کشور از جمله نیویورک تایمز به دنبال جلب مخاطلبان بیشتری برای خود باشند. اسپانیایی زبانهای مقیم در کشور آمریکا در صورت ارائه روزنامه به زبان مادری خود استقبال بیشتری را در قیاس با زبانهای دیگر خواهند داشت.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات