ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تونی موریسون برنده نوبل ادبیات درگذشت

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۰:۰۶

تونی موریسون برنده نوبل ادبیات

تونی موریسون برنده نوبل ادبیات درگذشت. این خبر امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ مخابره شد. تونی موریسون یکی از برترین نویسندگان تمام اعصار آفریقایی تبار بود. وی در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت نوبل ادبیات شد.

وی که استاد دانشگاه، فعال حقوق زنان و البته نویسنده بود در سن ۸۸ سالگی درگذشت. تونی موریسون در طول شش دهه فعالیت هنری حدود بیست اثر ادبی خلق کرد.

زندگینامه تونی موریسون

۱۸ فوریه ۱۹۳۱ در اوهایو دختری به دنیا آمد که بعدها دنیا را با کتابهای خود به وجد آورد. او از علیرغم تندگستی پدرش موفق شد از دانشگاه هاروارد لیسانس خود را دریافت کند. بعد از آن کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کورنل Cornell University گرفت.

تونی در سن ۲۷ سالگی و با معمار جامکائیکایی به نام هارولد ازدواج کرد. او که از همسر خود صاحب دو فرزند شده بود شش سال بعد طلاق گرفت. این برنده نوبل ادبیات مشاغلی همچون ویراستاری و تدریس در دانشگاه را نیز تجربه کرده است. بعدها دانشگاه های زیادی همچون هاروارد و آکسفورد به این زن نویسنده دکترای افتخاری اعطا کردند.

علیرغم اینکه تونی موریسون را نویسنده ای گزیده کار می دانند، اما وی موفق به دریافت جوایز متعددی شده است. جایزه نوبل ادبیات، جایزه کتاب آمریکا، جایزه ملی منتقدان و نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری Presidential Medal of Freedom از جمله آنهاست.

رمان های مشهوری هم چون دلبند Beloved و خانه از آثار این نویسنده شهیر آمریکایی است. منتقدان ادبی کتابهای نوشته شده او را حاوی نقد اجتماعی و فضایی حماسی می دانند. 

کتاب دلبند نوشته تونی موریسون

دیالوگ های نوشته او بسیار پویا و زنده و و بر محور شخصیت های سیاه پوست شکل می گیرند.

خانم موریسون اولین زنی است که کرسی اختصاصی با نام خود در دانشگاه مشهور پرینستون دارد. بسیاری از علاقمندان ادبی و بزرگان ادبیات آمریکا وی را تحسین کرده اند. تونی موریسون در سن ۸۸ سالگی و در روز دوشنبه ۵ اوت ۲۰۱۹ در آمریکا دیده از جهان فروبست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات