ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیکشنری آنلاین Longman Dictionary of Contemporary English Online

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۰:۰۰

دیکشنری آنلاین لانگمن را در این پست قصد داریم معرفی نماییم. دیکشنری آنلاین Longman Dictionary of Contemporary English Online که نسخه آنلاین نرم افزار بسیار معروف و پیشرفته Longman Dictionary of Contemporary English می باشد چندی است که راه اندازی شده است. برای استفاده از این دیکشنری جامع ابتدا کافی است وارد آدرس زیر شوید:

دیکشنری آنلاین Longman Dictionary of Contemporary English Online

در ابتدای ورود به سایت دیکشنری لانگمن با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

Longman Dictionary of Contemporary English Online

همانطور که در تصویر هم برای شما مشخص شده است سایت به صورت کاملاً ساده ای طراحی شده است و در بالا می توانید نوار جستجو را مشاهده نمایید. کافی است جهت شروع استفاده از این دیکشنری رایگان، واژه موردنظر خود را در نوار جستجو وارد نموده و Enter نمایید.

به عنوان مثال کلمه translation را در نوار جستجو وارد کرده و Enter می نماییم. پس از این کار با صفحه ای به شکل زیر روبرو می شویم.

ldoceonline-com-search-results

 

هماطور که در تصویر مشخص شده است، کلیه نتایج مرتبط با جستجو کلمه translation لیست شده است. حال بایستی از بین لیست، گزینه موردنظر را کلیک نمایید تا توضیحات نمایش داده شود. که ما بر روی اولین گزینه کلیک می کنیم.

به طور کلی نتایج حاصل از این دیکشنری به دو بخش تقسیم می شود. توضیحات اولیه در خصوص کلمه مورد نظر و موارد مرتبط با آن از جمله تلفظ کلمه، الفبای آوایی، تلفظ بریتانیایی و تلفظ آمریکایی کلمه موردنظر و توضیحات دستوری می باشد. توضیحات ثانویه نیز شامل توضیحاتی مازادی است که دیکشنری آنلاین لانگمن آنها را از مخزن واژگانی خود استخراج نموده و جهت یادگیری کامل کلمه نماش می دهد. جهت آشنایی با توضیحات اولیه ، به تصویر زیر دقت نمایید.

دیکشنری آنلاین لانگمن-توضیحات جستجو

همانطور که در تصویر مشخص شده است گزینه های مربوط به توضیحات اولیه دیکشنری به این شرح است:

واژه موردنظر: کلمه ای که جهت جستجو وارد کرده بودیم.

محل جستجو: با توجه به تعدد دیکشنری های لانگمن، محل جستجو مشخص شده است.

الفبای تلفظ: نماد الفبای بین المللی آوایی یا همان IPA می باشد.

تلفظ کلمه: دو نوع متفاوت تلفظ بریتانیایی و تلفظ آمریکایی به صورت صوتی قابل شنیدن است.

معانی: کلمه دارای معانی متفاوتی است که با شماره مشخص شده است. ترتیب معانی مختلف کلمه بر اساس اهمیت است.

هر جایی که در سایت علامت بلندگو را مشاهده نمایید به معنای قابلیت پخش صوتی آن کلمه یا جمله است.

 

جهت آشنایی با توضیحات ثانویه دیکشنری آنلاین لانگمن، به تصویر زیر دقت نمایید. همانطور که گفته شد، توضیحات این بخش به صورت تکمیلی آمده است و جهت یادگیری بهتر کلمه موردنظر درج شده است که عصرزبان توصیه می کند، آنها را به دقت مطالعه نمایید.

دیکشنری آنلاین لانگمن-توضیحات جستجو2

در بخش collocations کلیه عبارت های هم آیی و ترکیبات کلمه موردنظر آورده شده است و دیکشنری آنلاین لانگمن برای هر کدام مثال کاربردی آورده است. در بخشی که با رنگ زرد مشخص شده است می توانید مثال های بیشتزی از کلمه موردنظر را از Longman Corpus  مشاهده نمایید که بسیار کاربردی و مفید می باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (7 votes, average: 2,43 out of 5)

نظرات