ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راز موفقیت در جلسه مصاحبه آیلتس

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۱۱

راز موفقیت در جلسه مصاحبه آیلتس

راز موفقیت در جلسه مصاحبه آیلتس حیاتی است اگر بدانیم انسان ها همیشه از رویارویی با فردی دیگر هراس دارند. همیشه برایمان سخت است که سخنرانی کنیم. برای دیگران حرف بزنیم و بدتر از همه مورد مصاحبه قرار بگیریم. فاجعه وقتی رخ می دهد که این مصاحبه و سئوال جواب در آزمون مهمی مانند آیلتس رخ دهد. 

ساختار بخش مصاحبه آزمون آیلتس IELTS Speaking Module

بخش مصاحبه آزمون آیلتس یا IELTS Speaking Module به طور جداگانه و معمولاً بعد یا قبل از روز آزمون انجام می شود. در این جلسه که زمان آن قبلاً به اطلاع داوطلبان رسیده است روال کار به این شکل خواهد بود:

  • مدت زمان مصاحبه بین ۱۱ تا ۱۴ طول خواهد کشید.
  • بایستی مدرک شناسایی خود را همراه داشته باشید.
  • مصاحبه شامل سه بخش و با ممتحن رسمی انجام می شود.

سئوالات بخش اول مصاحبه آیلتس Part 1

بخش اول یا Part 1 شامل بین ۴ تا ۵ دقیقه زمان می برد. ممتحن در این بخش سئوالات شخصی در خصوص مشخصات، کار، تحصیل، خانواده، محل زندگی و … را از شما خواهد پرسید. هدف اصلی در این بخش حفظ آرامش و آمادگی برای ورود به بخشهای دوم و سوم خواهد بود.

سئوالات بخش دوم مصاحبه آیلتس Part 2

در قسمت دوم ممتحن به شما یک کارت خواهد داد. بر روی یک طرف کارت موضوع صحبت و در طرف دیگر مواردی که بایستی درباره آنها صحبت کنید وجود دارد. یک دقیقه زمان خواهید داشت تا در خصوص موضوع فکر کرده و احیاناً یادداشت برداری کنید. در ادامه یک تا دو دقیقه نیاز زمان دارید تا بر اساس گزینه ها عنوان شده به صحبت بپردازید. در هر جای صحبت شما ممکن است ممتحن سئوالاتی را بپرسد یا نکاتی را متذکر شود.

ielts speaking cue card sample

سئوالات بخش دوم مصاحبه آیلتس Part 3

بخش سوم در مصاحبه آیلتس مهمترین و چالش برانگیزترین قسمت مصاحبه می باشد. در این قسمت ممتحن با در نظر داشتن موضوعی که در بخش دوم به آن پرداخته اید سئوالات را مطرح می کند. این بخش که ۴ تا ۵ دقیقه زمان می برد ممکن است در بردارنده هر گونه سئوالی باشد. گاهی ممتحن می خواهد نظر شما را بداند، گاهی به دنبال به چالش کشیدن شماست و برخی مواقع هم در پی ارزیابی اطلاعات زبانی شما می گردد.

ممتحن رسمی مصاحبه آیلتس از شما چه توقعی دارد؟

کسر زیادی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون آیلتس IELTS واقعاً نمی دانند که ممتحن از آنها چه توقعی دارد. تصور کنید شما نمی دانید سرمربی تیم ملی فوتبال از شما چه می خواهید، معیارهای ارزیابی او را نمی شناسید و از بینش وی آگاهی ندارید. پس چطور توقع دارید به تیم ملی دعوت شوید.

ممتحنین رسمی آزمون آیلتس از داوطلبان این چهار دسته مهارت را توقع دارند. بر این اساس نیز شما را ارزیابی نموده و نمره خود را می دهند.

روانی و انسجام کلام Fluency and Coherence

قدرت واژگانی Lexical Resource

صحت و دامنه دستور زبان Grammatical range and accuracy

تلفظ pronunciation

هر کدام از پارمترها معمولاً ۲۵ درصد اهمیت را داشته و در شاخص ۰ تا ۹ رده بندی می شود.

روانی و انسجام کلام یعنی اینکه بدون وقفه غیرعادی صحبت کنید و بیان شما انسجام و ارتباط کامل با سئوالات را داشته باشد. انسجام به این معناست که ممتحن به عنوان یک فرد انگلیسی زبان بتواند مقصود شما را به درست درک نماید.

قدرت واژگانی یعنی بتوانید از دامنه لغات خود به طرز بجا و درست استفاده کنید. بجا استفاده کردن یعنی آن را در جای مناسب بکار ببرید و درستی واژه یعنی اینکه به دستور واژه سازی زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

صحت و دامنه دستور زبان بدین معناست که شما دستور گرامری و دستگاه نحوی زبان را می شناسید و تا حد امکان صحیح حرف می زنید. هر اندازه جملات شما فاقد غلط های دستوری باشد نمره شما در این زمینه افزایش خواهد داشت.

تلفظ بر خلاف تصور عموم به این معنا نیست که حتماً به انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی آمریکایی صحبت کنید. شما علاوه بر صحبت بیان صحیح تلفظ واژه بایستی آهنگ کلام، استرس کلمات و جمله، همچنین موراد مشابه را رعایت کرده باشید.

نکاتی برای راز موفقیت در جلسه مصاحبه آیلتس

۱ – حتماً با ساختار آزمون به طور کامل آشنایی داشته باشید. 

۲ – اصول نمره دهی یا band score آزمون را بشناسید و شاخص های هر بخش را بدانید.

۳ – از تمرین بخش خواندن و نوشتن برای تقویت قسمت مصاحبه استفاده کنید.

۴ – بارها و بارها خود را در موقعیت مصاحبه قرار دهید و خود را محک بزنید.

۵ – سعی کنید در آزمونهای آزمایشی Mock Test مراکز معتبر شرکت نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات