ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راهنمای تلفظ زبان انگلیسی فرهنگ معاصر

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۸:۰۶

راهنمای تلفظ زبان انگلیسی فرهنگ معاصر کتابی است که در این بخش معرفی خواهد شد. بی شک کلیه زبان آموزان و علاقمندان به فراگیری بایستی بر روی تقویت لهجه خود متمرکز شوند. زبان انگلیسی به دلیل داشتن حالت خاص در زمینه لهجه نیازمند کار دو چندان است.

کتاب راهنمای تلفظ زبان انگلیسی فرهنگ معاصر

شناسنامه کتاب:

عنوان: راهنمای تلفظ زبان انگلیسی

ترجمه و تدوین: نرگس انتخابی – مصطفی شیرخان زاده

تعداد صفحات: ۱۷۱ صفحه – پالتویی

ناشر: فرهنگ معاصر

سال نشر: اول – ۱۳۸۲

مقدمه و فهرست:

خط و تلفظ دو جلوه زبان هستند. یکی جلوه نوشتاری و دیگری جلوه گفتاری. رابطه میان جلوه نوشتاری و جلوه گفتاری زبان انگلیسی یک رابطه یک به یک نیست. به عبارت دیگر خط انگلیسی خطی آوانگار نیست و به داشتن بی نظمی و کمبودهای فراوان هم شناخته شده است. کتاب حاضر برای تمامی کسانی که به آموزش زبان انگلیسی و مباحث زبانی و زبانشناختی علاقمند هستند حرف هایی تازیه و به زبانی تخصصی اما ساده بیان می کند.

  • راهنمای آوایی و آواشناختی زبان انگلیسی
  • تولید آوا
  • الفبای آوانگار بین المللی IPA
  • واک دار و بی واک
  • فرآیندها
  • تکیه و هجا
  • تلفظ بریتانیایی، تلفظ آمریکایی و لهجه استرالیایی
  • راهنمای تلفظ حروف و دو نویسه های زبان انگلیسی
  • واژه نامه انگلیسی به فارسی و بالعکس

نگاهی دقیق به این اثر

کتاب حاضر علیرغم داشتن حجم اندک، بسیار کاربردی و مفید است. نرگس انتخابی از زبانشناسان بنام ایرانی است. وی که در کارهای بسیاری از جمله فرهنگهای دوسویه انگلیسی به فارسی فرهنگ معاصر همکاری دارد، این اثر را بسیار ارزنده تدوین کرده است. حجم کتاب برای مطالعه دانشجویان زبانهای خارجی و زبانشناسان اندک اما تخصصی و کارا می باشد.

استفاده از تصاویر متعدد و تکیه به اطلاعات روز، راهنمای تلفظ زبان انگلیسی فرهنگ معاصر را به اثری در خور توجه تبدیل کرده است. به عنوان مثال در صفحه ای از کتاب داریم:

نمودار حالت دهان در تلفظ آوای دولبی

در این تصویر به صورتی کاملاً علمی و بر اساس اطلاعات آواشناختی تولید آوای لبی دندانی و آوای دولبی نشان داده شده است. استفاده از تصاویر بی شک امر یادگیری آواشناسی را برای درس دانشجویان آسان خواهد کرد. نویسنده اثر پس از توضیح کارهای تولید آوا، نگاهی دقیق به انواع تلفظ در زبان انگلیسی داشته است:

  • تفاوت تلفظ های معیار انگلیسی
  • تفاوت تلفظ بریتانیایی و تلفظ آمریکایی
  • معرفی لهجه های معیار در کشورهای انگلیسی زبان

تفاوت واکه های کوتاه و بلند در انواع لهجه های انگلیسی

شاید کتابهای متعددی مانند آواشناسی دکتر علی محمد حق شناس، این مباحث را تشریح کرده باشند، اما رویکرد این اثر واقعاً درخور توجه خاصی است. به تصویر بالا نگاه کنید. واکه های کوتاه و واکه های بلند در تلفظ معیار بریتانیایی و آمریکایی دقیقاً مقایسه شده اند. اگر علاقه مند به مباحث آواشناسی به ویژه آواشناسی تولیدی هستید این اثر قطعاً برای شما جذاب خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات