ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راهنمای یادگیری واژگان زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۱۷

بنر راهنمای یادگیری واژگان زبان انگلیسی

امروز با راهنمای یادگیری واژگان زبان انگلیسی همراه ما باشید.

اگر تمایل داشته باشید می توانید بجای مطالعه، فایل ویدئویی را تماشا کنید.

فایل ویدئویی این آموزش

شاید برای شما هم این سئوال پیش آمده است که چطور باید کلمات انگلیسی را یاد بگیریم؟ برای دریافت پاسخ این پرسش به نکات زیر دقت کنید:

۱ – از یک دفترچه لغت همراه استفاده کنید. برای اینکه بتوانید واژگان انگلیسی را به خاطر  بسپارید کافی است یک دفترچه باریک و کوچک داشته باشید. بهتر است این دفترچه لغت غیر سیمی باشد تا به راحتی ورق زده شود. استفاده از دفترچه های قدیم بسیار مناسب تر است که یک نمونه آن را در زیر می بینید.

نمونه دفترچه لغت زبان انگلیسی

دفترچه لغت خود را همه جا همراه داشته باشید و در وقت های مرده خود آن را مرور کنید. به نظر شما انتظار برای سرویس مدرسه یا اتوبوس جای مناسبی برای مرور لغات انگلیسی نیست؟

۲ – به نژاد یک لغت دقت کنید. واژگان انگلیسی به دو دسته اصلی ملموس و ناملموس تقسیم می شوند. یعنی یک کلمه یا وجود خارجی دارد و یا وجود خارجی ندارد. به عبارتی اگر کلمات را بتوانیم اطراف خودمان ببینیم حتماً وجود خارجی دارد و در غیر اینصورت واژه مربوطه ناملموس هست.

نمودار نژاد واژه ها در زبان انگلیسی

مثلاً کلمه tree به معنای درخت یک واژه ملموس است چون قابل لمس می باشد. اما کلمه ای مانند kind به معنای مهربان یک حس بوده و وجود خارجی ندارد.

برای یادگیری کلمات ملموس سعی کنید آنها را با معادل فارسی به خاطر بسپارید. برعکس برای حفظ کردن واژگان ناملموس آنها را در قالب یک جمله حفظ کنید.

مثلاً : در دفترچه لغات خود کلمه king را ببنویسید و فقط جلوی آن به فارسی وارد کنید پادشاه.

اما برای واژه kind بنویسید: My mother is a very kind woman یعنی مادر من زن بسیار مهربانی است.

۳ – واژه ها را در زندگی خود کاربردی کنید. یکی از بهترین راه های به خاطر سپاری واژگان هر زبانی بخصوص زبان انگلیسی کاربردی کردن واژگان است. یعنی واژه ای را که حفظ کرده اید در زندگی روزمره خود به کار ببرید. مثلا:

وقتی فردی از اعضاء خانواده به شما یک لیست خرید از سوپر مارکت میدهد سعی کنید روبروی واژه هایی که بلد هستید معادل انگلیسی آن را بنویسید.

ماست – سس مایونز – نوشابه – شیر milk

می بینید که در لیست بالا من کلمه milk به معنای شیر را بلد بوده ام پس معادل آن را برای خودم نوشته ام. با این کار واژگان به زودی برای شما درونی می شوند.

۴ – واژگان زبان را درون خانواده خودشان یاد بگیرید. هر واژه در زبان انگلیسی به یک خانواده تعلق دارد. مثل تک تک ما که به خانواده خودمان تعلق داریم.

بذارید موضوع را با یک مثال برایتان روشن کنم. اگر از شما بخواهم اسم پسر عموها و دختر عموهای خود را بگویید چه کار می کنید؟

ممکن است یک نفر هر کس که به ذهنش می آید را اسم ببرد اما نفر دوم به ترتیب خانواده آنها را بیان کند. مسلماً نفر دوم سریعتر، ساده تر و دقیق تر اسم ها را خواهد گفت.

الان با یک مثال ساده موضوع را کامل برایتان باز خواهم کرد:

فکر کنید قصد داریم هفت کلمه زیر را به خاطر بسپاریم:

apple – desk – cup – orange – pen – spoon – carrot

با روش دسته بندی خانوادگی این واژگان را به سه دسته تقسیم بندی می کنیم:

دسته میوه جات شامل apple – orange – carrot

دسته لوازم آشپزخانه شامل spoon – cup

دسته لوازم اداری شامل desk – pen

آیا حالا کار برایتان ساده تر نشد؟

۵ – مترادف و متضاد واژگان را با هم یاد بگیرید. باز هم با یک مثال وارد این نکته می شویم. فکر کنید می خواهید به خواهر کوچکتان معنی کلمه بزرگ را یاد بدهید.

اگر برای این کار دو تصویر از یک شکل کنار هم بکشید کارتان ساده می شود. به عنوان مثال دو شکلات بکشید که یکی بزرگ است و یکی کوچک. آن موقع خواهرتان به راحتی خواهد فهمید بزرگ یعنی جه.

از همه مهمتر اینکه همزمان با کلمه بزرگ، معنای کلمه کوچک را هم یاد می گیرد و به راحتی به ذهن می سپارد.

یک مثال از زبان انگلیسی: متضاد مرسوم واژه قد بلند می شود قد کوتاه. یعنی اگر کسی tall به معنای قد بلند هست حتماً شخص قد کوتاه small است. ببینید چقدر کار ساده شد. برای معادل های مترادف هم داستان به همین صورت خواهد بود.

در بخش های بعدی راهنمای یادگیری واژگان زبان انگلیسی را با تکنیک دیگری نیز به شما آموزش خواهیم داد.

نوشته های مرتبط

آموزش واژگان زبان انگلیسی پایه هفتم

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات