ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رشد صنعت زبان های خارجی تا سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۳۷

رشد صنعت زبان های خارجی تا سال ۲۰۲۱ مبحثی است که در این یادداشت به آن خواهیم پرداخت. زبان های خارجی از دیرباز دارای اهمیت فراوانی است. به طوری که پیشینه یادگیری و خدمات ترجمه به ابتدای تعامل بشر بر می گردد. این سرویس ها با صنعتی شدن دنیا فزونی گرفت. رشد فزاینده تا جایی بود که منجر به ابداع فناوری اطلاعات شد. ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر به رشد استفاده از زبان های خارجی گردیده است.

در نمودار زیر رشد صنعت زبان های خارجی تا سال ۲۰۲۱ را مشاهده می کنید. همانطور که به وضوح مشخص شده است، بازار صنعت زبان های خارجی تا سال ۲۰۲۱ به ۴۷.۴۶ میلیارد دلار خواهد رسید. این عدد برای این صنعت خیلی بزرگ نیست و پیش بینی کارشناسان بیش از مقدار است.

نمودار رشد صنعت زبان های خارجی تا سال 2021

همانطور که مشاهده می فرمایید حجم بازار در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۳ میلیارد دلار بوده است. این صنعت در سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۶ حجم ۴۰ میلیارد دلاری را تجربه کرده بود. ارائه کلیه سرویس های ترجمه، ترجمه انگلیسی به سایر زبان ها، آموزش زبان های خارجی، و مهم تر از همه ترجمه اسناد و مکاتبات از مهمترین حیطه های کاری این صنعت است.

کسی فکرش را نمی کرد در سال ۲۰۰۹ که حجم این بازار تقریباً ۲۰ میلیارد دلار بود، یکباره در حدود ده سال دو برابر شود. کارشناسان پیش بینی رشد ۴۷ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۱ در حالی اعلام کرده اند که توان و ظرفیت این بازار بسیار بیشتر است. تولید اپلیکیشن های موبایل، برنامه های کامپیوتری، راه اندازی وب سایتهای آموزشی و موارد مشابه از این دست هستند.

در نمودار زیر می توانید ده زبان برتر و پر گویشور دنیا را ببینید. بر اساس این نمودار، زبان های چینی، اسپانیایی، انگلیسی، عربی و روسی بسیار پرکاربرد هستند. طبیعتاً رشد صنعت زبان های خارجی تا سال ۲۰۲۱ بیشتر مبتنی بر این زبان ها خواهد بود.

the-most-languages-world-wide

پیش بینی شده است با توجه به حمایت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از این زبانها رشد آنها بیش از سایر موراد باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات