ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روشهای برگزاری آزمون آیلتس

تاریخ انتشار: 

روشهای برگزاری آزمون آیلتس

در این بخش انواع روشهای برگزاری آزمون آیلتس شامل آیلتس کاغذی، کامپیوتری و آیلتس آنلاین را توضیح داده و با هم مقایسه می کنیم؛ پس از مطالعه این مطلب، قادر خواهید بود بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید.


اگر وقت کافی ندارید، بجای مطالعه متن، ویدئو را تماشا کنید.

 

انواع روشهای برگزاری آزمون:

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی تارنمای رسمی آزمون آیلتس در حال حاضر سه شیوه برگزاری برای آزمون پیش بینی شده است؛ هر شیوه نیز در دو موقعیت مختلف قابلیت برگزاری دارد:

  • در مرکز آزمون: آیلتس کاغذی (IELTS on paper) و آیلتس کامپیوتری (IELTS on computer)
  • در مکان دلخواه: آیلتس آنلاین (IELTS Online)

در ادامه هر کدام از این سه روش را توضیح می‌دهیم؛ سپس به صورت کاملاً دقیق آنها را با هم مقایسه خواهیم کرد. داوطلبان آزمون آیلتس دقت کافی داشته باشند که بایستی بر اساس محل برگزاری، شرایط درخواست کننده مدرک و توانایی خود یکی از سه روش را انتخاب کنند.


آیلتس کاغذی

اولین و قدیمی‌ترین روش برگزاری آزمون آیلتس به شیوه کاغذی (IELTS on paper) است. در این روش، شرکت کنندگان در آزمون پشت میز می نشینند و برگه های سؤال و پاسخ نامه برای آزمون های Listening، Reading و Writing که در یک مرکز رسمی آزمون آیلتس (Test Center) قرار دارد را در اختیار خواهند داشت. شرکت کنندگان در آزمون پاسخ های خود را با خودکار یا مداد بر روی پاسخنامه درج خواهند کرد. آزمون Speaking به صورت حضوری و توسط یک نفر ممتحن آیلتس آموزش دیده، انجام می شود.

ielts on paper

این شیوه برای افرادی توصیه می‌شود که دوره آمادگی خود را مبتنی بر روشهای کاغذی طی کرده‌اند و یا امکان برگزاری به سایر شیوه‌ها در کشورها آنها مقدور نیست. بایستی مدنظر داشته باشید که در شیوه کاغذی، نتایج دو برابر دیرتر از سایر روشها اعلام خواهد شد.


آیلتس کامپیوتری

دومین روش مرسوم برگزاری این آزمون، شیوه کامپیوتری (IELTS on computer) نام دارد. شرکت کنندگان در آزمون، آزمون های Listening، Reading و Writing خود را روی رایانه در یک مرکز رسمی آزمون آیلتس می گذرانند. سوالات روی صفحه نمایش داده می شوند و پاسخ ها با استفاده از صفحه کلید و ماوس ارسال می شوند. آزمون Speaking به صورت حضوری با یک ممتحن آیلتس آموزش دیده انجام می شود.

ielts on computer

با توجه به اینکه در این روش، داوطلب شرکت کننده بایستی از رایانه برای پاسخگویی به سه بخش از آزمون استفاده کند، به افرادی که اضطراب کار با سیستم‌های رایانه‌ای را دارند، این شیوه توصیه نمی‌شود؛ هر چند مزایای زیادی برای این روش می‌توان متصور شد.


آیلتس آنلاین

جدیدترین شیوه برگزاری آزمون، روشی است که بر اساس شعار “تست هایی که می توانید از راه دور انجام دهید” با نام IELTS Online ارائه شده است. آیلتس آنلاین یک راه جایگزین برای پذیرش آیلتس آکادمیک است. فرمت، محتوای آزمون، زمان بندی و معیارهای نمره گذاری مشابه آیلتس در یک مرکز آزمون است. شما می توانید در آیلتس آنلاین به راحتی در خانه یا مکان خصوصی دیگری با اتصال به اینترنت پایدار شرکت کنید. آزمون Speaking با یک ممتحن آیلتس آموزش دیده برگزار می‌شود و از طریق تماس ویدیویی آنلاین صورت خواهد گرفت.

ielts online

همانطور که اشاره شد، آیلتس آنلاین تنها برای مقاصد آکادمیک (IELTS Academic) استفاده می‌شود و امکان استفاده از آن برای شیوه جنرال وجود ندارد.


مقایسه روش‌های برگزاری

با توجه به توضیحات و تکاتی که در خصوص روشهای برگزاری آزمون آیلتس مطرح شد، در جدول زیر تمامی ویژگیها و نکات ضعف و قوت این سه شیوه را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. مقایسه روشهای برگزاری آزمون آیلتس

با توجه به نکاتی که در جدول بالا قابل مشاهده است، شرکت کنندگان در آزمون آیلتس بایستی بر اساس هدف و برنامه خود، یکی از سه شیوه را انتخاب کنند. به عنوان نمونه افرادی که به دنبال مدرک آیلتس برای مهاجرت هستند امکان حضور در شیوه آنلاین را ندارند و یا برخی از افراد در مراکز آزمون مختلف امکان شرکت به صورت کامپیوتری را نخواهند داشت.


آزمون کمبریج C1 Advanced

آزمون کمبریج C1 Advanced که قبلاً با نام انگلیسی کمبریج پیشرفته (CAE) شناخته می شد یکی از مدارک زبان انگلیسی کمبریج است. این مدرک برای افرادی است که درک عمیق و دانش سطح بالایی دارند؛ با دارا بودن این مدرک خواهید توانست مهارت های زبانی خود را به کارفرمایان و دانشگاه ها جهت مهاجرت کاری […]

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات