ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۴:۱۶

به مناسبت برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه، در این یادداشت به زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نگاهی خواهیم داشت. مسابقات جام جهانی فوتبال هر چهار سال یکبار به میزبانی یک یا چند کشور برگزار می شود. تاکنون بیست دوره از این مسابقات برگزار شده است. متولی برگزاری بازیهای فوتبال جام جهانی فدراسیون جهانی فوتبال FIFA است.

نقشه روسیه

این دوره بازیهای جام جهانی، بیست و یکمین دوره بازیها است. اولین بار است که میزبان کشوری از اروپای شرقی است. یازده مرتبه نیز این بازیها در قاره اروپا برگزار می گردد. مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ از تاریخ ۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد تا ۱۵ ژوئیه برابر با ۲۴ تیر ادامه خواهد داشت. در مجموع ۳۲ تیم از ۵ کنفدراسیون در این دوره حضور دارند. تعداد ۶۴ بازی در ۱۲ استادیوم و ۱۱ شهر میزبان مسابقات خواهند بود.

به این بهانه قصد داریم نگاهی به زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته باشیم. وب سایت رسمی بخش توریسم و خدمات گردشگری این بازیها سایت زیر است:

www.welcome2018.com

به محض ورود به این وب سایت با صفحه زیر روبرو می شوید.

زبانهای رسمی جام جهانی 2018 روسیه

این وب سایت کلیه اخبار، اطلاعات بازیها و نیازمندیهای تماشاگران خارجی را تامین می کند. نکته قابل توجه وقتی است که وارد بخش زبانهای تحت پوشش آن می شوید. با بازکردن منوی کشویی لیست زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به صورت زیر می بینید:

زبانهای رسمی جام جهانی 2018 روسیه لیست

زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عبارتند از:

  • زبان انگلیسی
  • زبان روسی
  • زبان آلمانی
  • زبان فرانسوی
  • زبان اسپانیایی

این لیست که تنها ۵ زبان را تحت پوشش قرار می دهد کمی تامل برانگیز است. کشورهای زیر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند.

استرالیا (۴۳)
ایران (۳۴)
ژاپن (۴۴)
عربستان سعودی (۶۳)
کره جنوبی (۶۲)
آفریقا (۵)
مصر (۳۰)
مراکش (۴۸)
نیجریه (۵۱)
سنگال (۳۲)
تونس (۸)
کاستاریکا (۲۲)
مکزیک (۱۶)
پاناما (۴۹)
آرژانتین (۴)
برزیل (۲)
کلمبیا (۱۳)
پرو (۱۰)
اروگوئه (۱۷)
اروپا (۱۴)
بلژیک (۵)
کرواسی (۱۸)
دانمارک (۱۹)
انگلستان (۱۲)
فرانسه (۷)
آلمان (۱)
ایسلند (۲۱)
لهستان (۶)
پرتغال (۳)
روسیه (۶۵) (میزبان)
صربستان (۳۸)
اسپانیا (۸)
سوئد (۲۵)
سوئیس (۱۱)

اگر بخواهیم زبانهای این کشورها را اعلام کنیم. بایستی اصلی ترین زبان و برآیند زبانهای مشترک را بگیریم. به این ترتیب زبانهای تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به ترتیب زیر خواهد بود:

  1. انگلیسی
  2. فارسی
  3. ژاپنی
  4. عربی
  5. کره ای
  6. فرانسوی
  7. اسپانیایی
  8. پرتقالی
  9. آلمانی
  10. کرواتی
  11. دانمارکی
  12. سوئدی

همانطور که مشخص گردید، تعداد زبانهای کشورهای حاضر در این تورنومنت، ۷ مورد بیش از زبانهای رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. در بین زبانهایی که پوشش داده نشده است، زبان پرتقالی بیش از سایرین خودنمایی می کند. زبان پرتقالی یکی از ده زبان اول دنیا از جیث تعداد گویشوران است. این مسئله نکته بسیار مهمی است که از سوی برگزارکنندگان مغفول مانده است.

زبان عربی نیز به این دلیل که زبان رسمی کشورهای مصر، عربستان سعودی و تونس است، جای خالی اش حس می شود. زبان عربی در بیش از ۲۰ کشور دنیا زبان رسمی است و بسیار پرکابرد است. بهتر بود مسئولین برگزارکننده مسابقات و به خصوص فیفا، شرایط زبانشناختی افراد و کشورها را در نظر می گرفتند. حال معلوم نیست، در سال ۲۰۲۲ که مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است در کشور عربی زبان قطر برگزار شود چه زبانهایی به عنوان زبان رسمی پوشش داده شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات