ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاثیر زبان در درک موسیقی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۰۷:۱۱

تاثیر زبان در درک موسیقی مورد ارزیابی واقع شده است. به نقل از روزنامه ایندپندت، زبان تاثیری در درک شما از موسیقی ندارد. طبق یافته های اخیر محققان نوع زبان مادری شما یا به تعبیر بهتر، شنیدار اولیه Native Listening شما تاثیری در تصور شما از موسیقی که می شنوید ندارد.

با توجه به تحقیفاتی که بر روی تعداد از دوزبان های انگلیسی-آلمانی انجام شده است، زبان مادری به عنوان یک زبان پایه و پیشرفض برای شخص عمل می نماید و سیستم آوایی زبان مادری، پیش فرض زبانی برای شنیدن سایر زبان ها توسط وی است.

پروفسور مارینا نسپور Marina Nespor محقق مرکز بین المللی مطالعات پیشرفته در آلمان با فرض اینکه، زبان مادری به عنوان پیشفرض در هنگام شنیدن موسیقی نیز عمل می نماید،تحقیقات خود را بر روی سه دسته از گویشوران زبان های ایتالیایی، فارسی و ترکی انجام داد.علت انتخاب این سه زبان به دلیل تفاوت سیستم آوایی آنها بوده است.

پس از مطالعات انجام شده این محقق حوزه زبان عنوان نموده که موسیقی تاثیری مستقیم در شنیدار زبان های مختلف ندارد و به عنوان پیشفرض Template عمل نمی کند.

تاثیر زبان در درک موسیقی می تواند به اهمیت قوه شنیداری در بحث زبانهای خارجی نیز منجر شود. زبان آموزان همیشه دغدغه تقویت قوه شنیداری Listening خود را دارند. به طور کلی ابراز می شود که بیش از یک سوم موفقیت زبان آموز مرهون تقویت گوش شنیداری اوست. استفاده از موسیقی در تقویت این قوه نیز کارآمد خواهد بود.

در آزمایشی که در یکی از کشورهای انگلیسی زبان اروپا انجام شد از شنونده خواسته شد با هدفون به نوای قرائت قرآن گوش کنند، آنان پس از شنیدان عنوان کردند با وجود اینکه معنی آن را متوجه نمی شوند اما لحن آن برایشان شنیدنی بوده است. حفظ ترجمه قرآن کریم به عنوان مثال می تواند تاثیر موسیقی در زبان را نیز نمایان سازد. تحقیقات محققان حوزه زبانهای خارجی درباره ارتباط میان موسیقی و زبان مادری همچنان ادامه دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات