ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه ترجمه روسی قرآن کریم در کشور روسیه

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۰:۳۲

خبر عرضه ترجمه روسی قرآن کریم در کشور روسیه از وقتی مخابره شد که در جریان معرفی برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ که ۱۷ بهمن ماه امسال برگزیدگان خود را شناخت.

یکی از کتابهای برگزیده شده این جایزه مهم کتاب در بخش ترجمه، ترجمه قرآن کریم به زبان روسی بود که توسط ناظم زینال اف ارائه شده بود. زبان روسی از مهمترین زبانهای اروپایی آسیایی به دلیل اهمیت و گستردگی کشور روسیه می باشد.

ترجمه قرآن کریم به زبان های بسیار زیادی انجام شده است اما این مترجم روسی تلاش کرده است ترجمه خود را بر مبنای نسخ شیعی قرآن ارائه دهد و ترجمه آن امانتداری لازم را دارد.

توسعه دین اسلام از طریق ترجمه قرآن در منطقه روسیه، آسیای میانه و شرق اروپا از اهداف مترجم این اثر بوده است. این ترجمه باعث خواهد شد علاقمندان دین اسلام در کشور پهنار روسیه بیش از پیش از این ترجمه ارزشمند بهره ببرند.

مطالعه تطبیقی این قرآن به علاقمندان زبان روسی و روسی تبار های این کشور از سوی کارشناسان توصیه شده است.

آشنایی با زبان روسی

زبان روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد موسوم به UN Languages است. این زبان در کشور روسیه به طور اخص و در کشورهای جماهیر شوروی سابق به طور عموم تکلم می گردد.

طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۲، زبان روسی حدود ۱۵۰ میلیون گویشور مادری دارد. همچنین ۱۱۰ میلیون نفر در کشورهای مختلف به عنوان زبان دوم L2  از آن استفاده می کنند.

خانواده زبانی Language Family این زبان به این صورت است:

خانواده زبانهای هندواروپایی

زبانهای بالتو اسلاویک

زبانهای اسلاویک

اسلاویک شرقی

زبان روسی

این زبان در ۱۰ کشور زبان به عنوان زبان رسمی Official Language شناخته می شود. ضمناً در سازمان ملل متحدد، سازمان تجارت جهانی، سازمان هوانوردی بین المللی و یونسکو نیز زبان معتبر و رسمی می باشد.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات