ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتاب افعال بی‌قاعده انگلیسی

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۵ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۷:۴۸

کتاب افعال بی‌قاعده انگلیسی

کتاب افعال بی‌قاعده انگلیسی بی‌نظیرترین منبع در حوزه فعل‌های بدون قاعده در زمانهای زبان انگلیسی هستند. این کتاب در قالب فایل PDF و به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشجویان، مدرسان زبان و زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از این کتاب بهره‌های فراوان ببرند.

کتاب افعال بی‌قاعده انگلیسی English Irregular Verbs  اولین بار در ۱۰ مارس ۲۰۱۰ از سوی انتشارات بسیار معتبر مک گراهیل McGraw-Hills وارد بازار منابع زبان انگلیسی شد. نویسندگی این اثر که در ۲۳۸ صفحه نوشته است را Mark Lester – Daniel Franklin – Terry Yokota بر عهده داشته‌اند.

افعال بی‌قاعده چیست؟

در زبان انگلیسی برای ساخت جملاتی مربوط به زمان گذشته و کامل هستند بایستی از حالت گذشته Simple Form  و وجه وصفی Past Participle استفاده کرد. طبق قاعده کلی افعال با افزودن پسوند ed- به شکل گذشته و وصفی در خواهند آمد، اما این قاعده در خصوص همه افعال در زبان انگلیسی صدق نمی‌کند؛ به گروهی از افعال که برای تشکیل حالت گذشته و وجه وصفی آنها شکل بخصوصی بکار می‌رود، افعال بی‌قاعده Irregular Verbs اطلاق می‎‌شود.

معمولاً لیست این افعال در پایان کتب آموزشی زبان انگلیسی و بخصوص منابع آموزش گرامر آورده شده و جنبه سماعی دارند، یعنی بایستی زبان‌آموز آنها را حفظ کنید. برای روشن شدن مطلب به مثال زیر توجه کنید.

اگر بخواهیم جمله گذشته ای را که فعل walk در آن به کار رفته در شکل گذشته یا وصفی خود بکار بریم با توجه به اینکه این فعل در جدول افعال بی قاعده وجود ندارد کافی است پسوند ed را به آخر آن اضافه کنیم:

I walked to school yesterday.

I had walked to school before my cousin arrived.

حالا تصور کنید قصد داریم همین کار را با فعل see انجام دهیم، با نگاه به جدول افعال بی‌قاعده متوجه خواهیم شد که این فعل جزء دسته افعال بی‌‌قاعده است، لذا بایستی بر اساس صورتهای ثبت شده در آن لیست، جمله را بنویسیم:

I saw my father last night.

I had seen my father before he left the house.


آموزش خصوص گرامر انگلیسی
در ده جلسه به گرامر انگلیسی مسلط شوید.


محتوای کتاب English Irregular Verbs

در این کتاب ابتدا نویسندگان، توضیحات لازم در خصوص گرامر این دسته افعال را شرح داده‌اند؛ در ادامه نیز لیست کاملی از ۱۸۸ فعل بی‌قاعده انگلیسی آورده شده است.

مکمل‌های افعال بی‌قاعده

نکته جالب توجه در این کتاب این است که، در ذیل هر فعل بی‌قاعده سه بخش جدید با نامهای Complements و Phrasal Verbs و نیز Expressions اضافه شده است. در واقع در این سه بخش علاوه بر صورت بدون قاعده فعل مربوطه، مکمل‌ها و فعل‌های چند کلمه‌ای و اصطلاحات آنها نیز آورده شده است.

اصطلاحات افعال بی‌قاعده انگلیسی

بخش English Irregular Verbs در تمامی آزمونهای زبان انگلیسی پرسشهای متعددی را به خود اختصاص می‌دهند. تسلط بر این دسته از فعل‌ها باعث موفقیت تمامی زبان‌آموزان در کنکور سراسری و آزمونهای دانشگاهی بوده و تسلط کامل آنها به مکالمه انگلیسی را نشان می‌دهد.

Sample Expressions in Irregular Verbs

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات