ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لحن در رایتینگ آیلتس

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۱۵

لحن در رایتینگ آیلتس

لحن در رایتینگ آیلتس Tone in IELTS Writing مقوله بسیار مهمی است که در این نوشتار به توضیح آن خواهیم پرداخت. دغدغه‌ای که باعث شده است، بسیار از داوطلبان آزمون آیلتس نتوانند در شاخص‌های نمره‌دهی IELTS Band score به نتیجه دلخواه برسند. بسیار از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون نیز به دلیل عدم موفقیت، مجبور به تکرار چند باره امتحان و پرداخت هزینه‌های زیاد خواهند شد.

بنا بر آنچه موسسه idp به عنوان یکی از سه شریک برگزار کننده آزمون آیلتس (بریتیش کنسول و دانشگاه کمبریج) در وب سایت رسمی خود آورده است، شاخص‌های ارزیابی نمره رایتینگ آیلتس چهار مورد زیر را شامل می‌شوند:

  • Task achievement
  • Coherence and cohesion
  • Lexical resource
  • Grammatical range and accuracy

اگر به طور توافقی، سهم هر کدام از این موارد را ۲۵ درصد در نظر بگیریم، آن وقت است که اهمیت آنها روشن خواهد شد. مثلاً اگر داوطلبی از غنای واژگانی lexical resource کافی برخوردار نباشد بجای کسب نمره ۹ با ۲۵ درصد افت دو و نیم نمره را از دست داده و حداکثر ۶.۵ خواهد شد. (بازه نمره‌دهی در این آزمون ۰ تا ۹ است). با توجه به این موضوع، آشنایی کامل به هر کدام از شاخص‌ها و تسلط و بکارگیری آنها در رایتینگ آیلتس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

در شاخص غنای واژگانی Lexical Resource عاملی به نام Tone وجود دارد که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. با مثالی تلاش خواهیم کرد این عامل را به طور کامل توضیح داده و با مثالهای رسمی کاربرد آن را در نگارش آیلتس شرح دهیم.

جمله زیر را در نظر بگیرید:

I’m not happy with the kettle I bought.

با توجه به اینکه، نگارش نامه بایستی ساختار منسجم و مناسب خود را داشته باشد، عامل لحن Tone در غنای واژگانی به ما نشان می‌دهد که بایستی بجای جمله بالا از نمونه پایین استفاده کنیم.

I am unhappy with the kettle I purchased.

همانطور که ملاحظه می‌کنید، معنای این دو جمله یکی است اما لحن Tone این دو کاملاً متفاوت است.

برای فهم کامل عامل لحن در رایتینگ آیلتس، به مثال دیگری در زیر دقت کنید:

Can you drop by my office this afternoon?

I was wondering if you could come to my office this afternoon?

مسئله لحن، علاوه بر تغییر ماهیت و فرم جمله، در انتخاب واژگان و بخصوص افعال نیز اهمیت زیادی را دارد. به عنوان نمونه به چند مثال زیر توجه کنید:

بایستی به جای واژه to get از to receive و یا بجای فعل to focus on از معادل رسمی to give attention on استفاده نمود.

بسیار خوب، حالا که به طور کامل به درک این موضوع اشراف پیدا کردید، واحد آموزش عصر‌زبان دو منبع الکترونیکی زیر را به صورت PDF برای شما آماده کرده تا تسلط شما را به این موضوع کاملاً تثبیت نماید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات