ترجمه تضمینی با قیمت مناسب

×

موسسه عصر زبان-ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی مقاله،متن کتاب،ISI و مرکز زبان های خارجی

در این بخش می توانید آخرین اطلاعیه های موسسه را مطالعه نمایید. سامانه جامع ثبت سفارش آنلاین راه اندازی شد. امکان پرداخت آنلاین با تمامی کارت های عضو شتاب فراهم شد.

ترجمه تخصصی

موسسه عصر زبان

با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS

تاریخ انتشار: 

به روز شده در تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۱۱

نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS پیش روی شماست. قطعاً موفق شدن در این آزمون مهم به آینده شما وابسته است و براتیان بسیار مهم خواهد بود. با ما همراه باشید تا کلیدی ترین نکات را در این خصوص یاد بگیرید.

موفقیت در آزمون آیلتس IELTS

چرا باید در آزمون آیلتس IELTS شرکت کنم؟

این سئوالی است که ذهن بسیاری از افراد جامعه را مشغول کرده است. برخی بدون یافتن پاسخ صحیح به سراغ کلاسهای آمادگی آزمون آیلتس می روند و هزینه های گزاف می کنند. اما هرگز نمی دانند که چرا باید گواهینامه بین المللی آیلتس دریافت کنند.

معمولاً سه دسته افراد به سراغ این آزمون می روند:

۱ – دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در خارج دارد.

۲ – فردی که قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان را دارد.

۳ – افرادی که می خواهند در کشوری دیگر مشغول به کار شوند.

حتی اگر جزء سه دسته افراد بالا باشید باز هم باید پیش از ثبت نام و کسب آمادگی برای این امتحان، نوع مدرک درخواستی را استعلام کنید. گاهی برخی از مراکز آزمون اختصاصی دیگر مانند تافل، جی آر ای یا … را می خواهند. بعضی جاها هم اصلاً مدرک زبان برایشان اهمیت ندارد. برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS پیش از شرکت در امتحان این نکات را به خاطر داشته باشید.

نکات دوره آمادگی آزمون آیلتس IELTS

۱ – نقاط ضعف و قوت خود در زبان انگلیسی را بشناسید.

این نکته بسیار بسیار مهم است. بسیاری از زبان آموزان و شرکت کنندگان در آزمونهای زبان از توانایی ها و ضعف های خود شناختی ندارند. مثلاً فردی که در مهارت خواندن Reading ضعف دارد و در مهارت شنیداری Listening قوی باشد برنامه متفاوتی با یک فرد دیگر دارد. این زبان آموز بایستی بر روی مهارت خواندن بیشتر وقت گذاشته و تمرینات کمتری را در بخش شنیداری انجام دهد.

با شرکت در ماک تست آیلتس IELTS Mock Test  می توان تا حدودی نقاط ضعف و قوت را مشخص نمود. در کنار این آزمون آزمایشی اخذ مشاوره از یک مدرس حرفه ای آیلتس نیز بسیار اهمیت دارد.

۲ – برنامه ریزی آموزشی داشته باشید.

این مسئله از مهم ترین علل موفق نشدن ایرانیان در آزمون آیلتس است. معمولاً زبان آموزان در ایران بدون داشتن برنامه ریزی آموزشی وارد کارزار امتحان شده و بعد از دریافت کارنامه خود با نمره ای پایین شگفت زده می شوند. توصیه اکید این است که پیش از شروع دوره آمادگی حتما برنامه مطالعه یا Study Plan داشته باشید.

۳ – منابع رسمی و موثق را تهیه کنید.

بیش از هزاران کتاب، نرم افزار، اپلیکیشن موبایلی و جزوات آموزشی برای آمادگی در بازار وجود دارد. اما دلیل نمی شود به سراغ هر منبعی بروید. مثلاً در بخش مهارت واژگان Vocabulary انتشارات بارونز دارای مهمترین و بهترین کتاب برای تقویت این مهارت است. چرا باید به سراغ منابعی برویم که مطلوب نیستند.

دانلود کتاب Essential Words for The TOEFL ویرایش ششم

۴ – تا رسیدن به تسلط باید تمرین کنید.

بسیاری از شرکت کنندگان سئوال می پرسند که چقدر باید تمرین کنیم. پاسخ به این سئوال این است: تا جایی که احساس کنید خیالتان راحت است.

یعنی برای بخش شنیداری با مشکلی مواجه نمی شوید، متون بخش  reading ا می فهمید و قادر به نوشتن هستید. وقتی با دوستی وارد صحبت می شوید اعتماد به نفس دارید. زمانی که روزنامه ای را می خوانید از آن سر در می آورید. در یک کلمه احساس اعتماد به نفس دارید.

۵ – خود را در شرایط شبیه سازی شده قرار دهید.

بخواهید یا نخواهید نمره شما در آزمون آیلتس از طرف مرکز آزمون داده می شود. اگر به خودتان اعتماد کامل داشته باشید. اگر معلم تان شما را تائید کند. اگر کتابهای زبان را قورت داده باشید. باز هم این روز امتحان است که وضعیت شما را تعیین می کند.

سعی کنید بعد از طی دوره آمادگی، خود را با روشهایی مانند ماک تست آیلتس در شرایط روز امتحان قرار دهید. اگر امکان شرکت در آزمونهای آزمایشی را ندارید. در منزل نشسته و شرایط را مشابه روز آزمون برای خود فراهم کنید. می توانید از آزمونهای آزمایشی موجود در بازار استفاده کنید.

۶ – سایت آزمون آیلتس را به دقت مطالعه کنید.

باید تمامی شرایط، مقررات و نکات را در سایت رسمی آزمون آیلتس IELTS Exam Official Website مطالعه کنید. بهتر است برای موفقیت در آزمون آیلتس IELTS به کلیه اطلاعیه ها، نکات آموزشی، نکات روز امتحان و… تسلط داشته باشید.

۷ – یک بار به محل برگزاری آزمون مراجعه کنید.

حتماً یکبار پیش از روز امتحان، به محل برگزاری آزمون خود بروید. آدرس را به طور دقیق یاد داشته باشید. محل پارک خودرو، فاصله تا سالن، محل تهیه ملزومات و غیره را بررسی کنید. اینکار باعث می شود روز آزمون استرس کمتری داشته باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
خیلی بدبدمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)

نظرات